חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

מכשיר ה"פיינשילד" לטיפול בכאב באמצעות גלי קול, הצליח איפה שאחרים נכשלו

כתבו עלינו בהארץ

 

* אביזר ישראלי חדש לטיפול בכאב באמצעות גלי קול, הצליח לסייע במקומות שדרכים אחרות נכשלו

תסמונת העצב המשולש (Trigeminal Neuralgia), היא מחלה הגורמת לכאבים עזים בפנים. התסמונת פוגעת בעצב הראשי האחראי לתחושות בפנים. לרוב, הכאב נובע מפגיעות מזעריות בעצב מכלי דם קטן הלוחץ עליו או ממקור אחר, כמו טרשת נפוצה הגורמת לרגישות חריגה בעצב למגע עם כלי הדם. הטיפול המקובל בחולים אלו הוא בעזרת תרופות לשיכוך כאבים, אך מאחר שמדובר במחלה ההולכת ומחמירה, יעילותן של התרופות פוחתת ונדרשת הגדלה במינון. כמחצית מהחולים עוברים לבסוף הליך ניתוחי שבו נצרב העצב על מנת לשתק את הכאב.

 

מכשיר המפעיל טכנולוגיית אולטרה-סאונד חדשה, שהוכנס לשימוש באחרונה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, עשוי להקל על סבלם של החולים הללו, ואף להביא לריפוי המחלה. לדברי ד"ר חיים משה אדהאן, מנהל המרכז לשיקום כאב בבית החולים, יעילות הטיפול בהאצת הריפוי של פגיעות עצביות כבר הוכחה בניסויים בחיות ובבני אדם, ועד כה טופלו בעזרת במכשיר, המכונה "פיינשילד" (PainShield), 12 חולים.

 

הטכנולוגיה שבה פועל הפיינשילד, שפותח על ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית "ננוויברוניקס", מאפשרת לגלי הקול לעבור דרך הגולגולת ולטפל בעצב המשולש, דבר שאינו אפשרי במכשור האולטרה-סאונד הסטנדרטי. מדובר במתמר אולטרה-סאונד זעיר (קוטרו כשני סנטימטרים) המובנה בתוך מדבקה. המתמר מקושר ליחידת בקרה אלקטרונית נישאת, בממדים של טלפון נייד. המדבקה ממוקמת באזור הטיפול ומפיקה גלי אולטרה-סאונד שבאמצעותה יכולים חולים לקבל טיפול ממוקד וממושך (עד כשמונה שעות טיפול).

 

גלי האולטרה-סאונד שמפיק המתמר מתפשטים על שטח של כעשרים סנטימטר וחודרים לעומק של כארבעה סנטימטרים ברקמה רכה (החדירה עמוקה יותר אם המכשיר פועל על רקמת עצם). הגלים יוצרים לחץ מכני באזור הפגוע, המשפר את זרימת הדם באזור הפגוע ואת יכולתם של התאים לקלוט חומרים המסייעים לריפוי, והוא גם מגביר ייצור טבעי של חומרים התורמים לשיכוך כאב.

 

לצד המדבקה נעשה שימוש במשחת קטמין, שנמרחת על האזור הפגוע. לדברי ד"ר אדהאן, האולטרה-סאונד הפחית משמעותית את רמת הכאב וגם עזר להחדרת המשחה לעור, וכך סייע לשפר את מצבם של החולים. הצלחות דומות דווחו בטיפול בחולים שסבלו מכאבים ממקור עצבי, כמו חולי שלבקת חוגרת או אנשים שסבלו מפגיעה בעצב בעקבות טראומה או קטיעה.

 

אולטרה-סאונד טיפולי בתדירות ובעוצמה נמוכות (תדירות של 20-120 קילוהרץ ועוצמה של 0.4-1 ואט) מוכר במחקר הרפואי כאמצעי יעיל לשיכוך כאבים ולטיפול בפציעות, בקרעים בגידים או בעצבים פגועים. שימוש ב"פיינשילד" לטיפול ממושך של כמה שעות ביום נמצא יעיל יותר משימוש במכשירים סטנדרטיים, שמספקים אולטרה-סאונד בתדירות ובעוצמה גבוהות ומוגבלים משום כך בשימוש לפרקי זמן קצרים בלבד.

 

לדברי מנכ"ל ננוויברוניקס, ד"ר הרולד ג'ייקוב, "פיינשילד" קיבל באחרונה אישור ממינהל המזון והתרופות בארצות הברית FDA, והרשות האירופית CE Mark, לשיווק לצורך טיפול בכאב. בנוסף אישרה הרשות האירופית שימוש בפיינשילד להאצת ריפוי פצעים, לטיפול ברקמות רכות פגועות ולסיוע באיחוי שברים.

 

ד"ר יונתן רוזנבלום, מנהל שירות כף רגל סוכרתית במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, מוסיף, כי גם אנשים הסובלים מפצעים כרוניים יכולים להפיק תועלת מאולטרה-סאונד בתדירות נמוכה ובעוצמה נמוכה. לדבריו, אחד ממטופליו, גבר כבן 55 סבל מפצע כרוני שמיאן להגליד גם לאחר טיפולים במשחות, חבישה ותרופות. כשלכל אלה נוסף טיפול בפיינשילד הפצע הגליד בתוך שבועיים, ולא שב עוד.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן