חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

כאבי גב תחתון‎

כאבי גב תחתון הם תופעה כל כך נפוצה,  עד כי 4 מתוך 5 אנשים יסבלו מהם בשלב מסויים בחייהם.

קיימות סיבות רבות לכאבי גב תחתון – הם עלולים להתעורר בעקבות מתיחה או כיווץ של אחד השרירים באזור, אך גם מחלות ניווניות של הדיסק או פריצת דיסק עלולים לגרום לכאבים בגב התחתון.

חשוב לדעת שברוב המכריע של המקרים, כאב גב איננו פציעה – אלא יותר סוג של ביש מזל, שלפעמים קורה גם לנו. ישנה תעשייה שלמה סביבם – של תרופות מרשם וללא מרשם, כירופרקטים שצריך לראות פעם בשבוע וכדומה.

האמת העגומה היא שאנחנו ברפואה עדיין לא מבינים כאבי גב מספיק, ועל פי המחקרים העדכניים, 90% מכאבי הגב התחתון מסווגים אצל הרופאים כ”אידיופתיים” – היינו, כאלו שהרופאים לא הצליחו לזהות את הסיבה להם.

גבר עם מזוודה כבדה סובל מכאב גב תחתון

נהוג לחלק את כאבי הגב התחתון לשני סוגים: כאב אקוטי – מדובר בכאבים שיחלפו בתוך מספר ימים עד מספר שבועות, בלי להשאיר כל זכר. כאב כרוני – כאבי גב תחתון שלא עוברים תוך 3-6 חודשים, ומתאפיינים בהתגברות הכאב עם הזמן.


הגורמים לכאב גב תחתון

הגב התחתון קשור למספר רקמות ומבנים אשר עלולים להיות חשופים לבעיות שבסופו של דבר יגרמו לכאב: עצבים, שרירים, עצמות, סחוסים, רצועות, מפרקים, עמוד בשדרה ודיסקים.

מחלות ומצבים שיכולים לגרום לכאבי גב תחתון, כוללים: פריצת דיסק, מחלות ניווניות של דיסק, היווצרות בלט בדיסק, מחלת מפרקים ניוונית (אוסטיאוארתריטיס), התקת חוליה (ספונדילוליסתזיס) והיצרות תעלת עמוד השדרה המותני.

בגלל המערכת המורכבת של הגב התחתון, במקרים רבים מקרין הכאב גם על הרגליים ואפילו על כפות הרגליים ועלול לגרום לכאב רגליים, תחושת נימול, קהות בתחושה וחולשה באזורים אלה.

כמו כן, הסיכון של אלו הסובלים מדיכאון, חרדות ומתח נפשי לפתח כאב כרוני בגב התחתון גבוה משל אלו החיים חיים שלווים ומספקים.


הטיפול בכאב גב תחתון

כאבים הנובעים מ”גב תחתון תפוס” חולפים בדרך כלל מעצמם תוך מספר ימים עד מספר שבועות. במצבים אלו  חשוב להמשיך בשגרת הפעילות הרגילה – אין צורך לשחק כדורסל מקצועי, אבל בהחלט מומלץ לבצע הליכות.

אם דרושים לך משככי כאבים כדי לתפקד – ניתן ליטול תכשירים ללא מרשם.  בנוסף, אפשר לצנן את המקום בעזרת קרחון עטוף מגבת או לחילופין לחמם אותו בעזרת מגבת לחה חמה – כל מה שעושה לך טוב ומשפר את הרגשתך.

למרות זאת, כאשר הכאבים בלתי נסבלים, לא חולפים תוך כמה ימים או גורמים לפגיעה משמעותית בתפקוד מומלץ לגשת לרופא.

הטיפול בכאבי גב תחתון כרוניים עקשניים, כולל שימוש בטכנולוגיית ליזר רך חדשנית המתבצעת בבית המטופל ומסייעת לטיפול בכאב, וכן בטיפול של שיקום כאב, שבו עיקר הדגש מושם על יכולת התפקוד והתנועתיות של המטופל.

במקרים נדירים מאוד, שבהם כאב הגב מלווה בחום, צמרמורות, ירידה במשקל, או נגרם עקב תאונה או פגיעה יש לפנות באופן מיידי לרופא. כך גם מקרים בהם בנוסף לכאבי גב תחתון מופיעים סימפטומים של: כאבי בטן רציפים וחריפים, עצירות, שלשול, אי מתן שתן וחולשה ברגליים יש לפנות לקבלת עזרה רפואית באופן דחוף.


מטופלים שצריכים לגשת לרופא בדחיפות עם הופעת כאב גב, כוללים: כל אדם בגיל השלישי (בני 70 ויותר); מי שיש לו מערכת חיסונית מוחלשת (כמו, למשל, מי שלקה ב-HIV – ייתכן וכאב הגב מעיד על בקטריה); מטופל שסובל מסרטן או החלים בעבר ממחלה ממארת; ונשים עם אוסטיאופורוזיס

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן