חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

כאבי כתפיים‎

כאבי כתפיים הם גורם הכאב האורתופדי השלישי בשכיחותו – מייד אחרי כאבי גב וכאבי ברכיים.

איכות חיי האדם הסובל מכאבי כתפיים עלולה להפגע באופן משמעותי וזאת עקב התלות הפונקציונליות של תפקוד הידיים במרפק הכתף – מה שאומר שבמצבים של כאבי כתפיים חמורים תנועתיות הידיים נפגעת.

מטרת הטיפול בכאבי כתפיים היא להקל את הכאב תוך שיקום רקמות הכתף השונות וחזרה לתפקוד מלא.

הגורמים לכאבי כתפיים

גבר מקבל עיסוי לכאבי כתפיים

הגורמים לדלקות במפרקי הכתף יכולים לנבוע בין היתר ממחלות ניווניות, תאונות ופציעות או ממצבים של עומס יתר הנגרמים, למשל, מפעילות ספורטיבית.

עם זאת, חשוב לציין כי מרבית כאבי הכתפיים אינם ממקור דלקתי. בקרב מטופלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, הגורם הנפוץ ביותר לכאבים בכתפיים הוא אי-יציבות של המפרק עקב מאמץ (כמו אצל שחיינים אולימפיים); אצל מטופלים בני 40 ויותר – בדרך כלל תהליכי שחיקה וניוון, כמו אוסטאוארטריטיס (osteoarthritis); בגיל 70 – לכ-10% מהמטופלים בכלל אין נטייה (tendency) בכתף.

פריקת כתף הינה מצב בו ראש עצם הזרוע יוצא מהגומה של עצם השכם, והכאבים המלווים פריקת כתף נחשבים לחזקים במיוחד. פגיעות בשרירים וברצועות במפרק הכתף מעלים את הסיכון לפרוק את כתף, והם עלולים להיות תוצאה של פציעות, חבלות ספורט וכן מצב מולד בו הרצועות גמישות יתר על המידה.

יש להבדיל בין פריקת כתף לבין פריקה של המפרק האקרומיוקלויקולרי, שזהו מפרק בין עצם הבריח לבין עצם האקרומיון המחובר על ידי מספר רצועות שבמצב זה נקרעות (באופן מלא או חלקי) בעקבות פציעה.

“כתף קפואה” הינו מצב שכיח נוסף הגורם לכאב בכתף, הקשור במקרים רבים למחלת הסוכרת, שבץ מוחי או פציעה, ומתבטא באיבוד גמישותו של מפרק הכתף והפיכתו לנוקשה וקשיח, תוך תחושת כאב ומוגבלות בתנועתיות הכתף.

ניוון מפרק הכתף (אוסטיאוארתריטיס) הינו מצב בו הסחוס במפרק בכתף נשחק. המחלה שכיחה בעיקר בקרב בני 60 ומעלה, אולם קיימת גם בקרב צעירים אשר סובלים מדלקת חריפה במפרק הכתף. ניוון מפרק הכתף גורר כאבים עזים ביותר והגבלה משמעותית ביכולת התנועה והתפקוד.

ניוון בגידי הכתף (תסמונת התנגשות הכתף) הינה מחלה נוספת המאופיינת בכאבים חזקים במיוחד והסובלים ממנה הם לרוב בני 35 ומעלה. התנוונות הגידים בכתפיים עלולה לנבוע מדלקת או קרע בגיד.

כמו כן, קיימים מקרים של כאבי כתפיים ממקור עצבי וביניהם: פגיעה בעצבי עמוד השדרה הצווארי ודלקת בעצבי הזרוע המקרינים כאב לאזור הכתפיים.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן