חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

תקווה למטופלים בפרקינסון: גישה טיפולית חדשה ומתקדמת לשיקום נוירולוגי וירידה בכאב

תקווה למטופלים בפרקינסון: גישה טיפולית חדשה ומתקדמת לשיקום נוירולוגי וירידה בכאב

המרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין מטפל בסובלים ממחלת הפרקינסון במגוון רחב של כלים מתקדמים, ודרך תוכנית טיפולים רב-מערכתית המותאמת באופן אישי לכל מטופל בהתאם לצרכיו ולמצבו.

התוכנית הדינאמית מאפשרת לכל מטופל לזכות בטיפול ההולם ביותר, תוך התאמה ושינוי מהלך הטיפול לפי השינויים במצב, וזאת על-ידי מינוף טיפולים מתקדמים וטכניקות חדישות לשיקום.

המטופלים בפרקינסון במרכז לטיפול מתקדם בכאב זוכים בתקווה חדשה לשיפור משמעותי באיכות חייהם, על כל השלכותיה, כולל למטופלים שכבר מימשו באופן מקסימאלי את אפשרויות הטיפול הקונבנציונאליות, וזאת דרך מינוף הקנאביס הרפואי (מריחואנה רפואית) תחת נוהל 106 של משרד הבריאות.

מחלת הפרקינסון, שהופכת נפוצה עם השנים ועם הזדקנות האוכלוסייה, היא מאותן התופעות הבריאותיות אשר מעוררות תחושת חוסר-אונים בקרב המטפלים והמטופלים כאחד.

פרקינסון - לפני ואחרי השימוש בשמן קנאביס

הצוותים הרפואיים, מומחי הנוירולוגיה ומומחי השיקום חווים תחושות תסכול נוכח חוסר יכולתם לעזור למטופליהם אשר, חרף מאמצים אדירים מכל המעורבים בדבר, כולל, כמובן, מאמציהם האמיצים של המטופלים עצמם – ממשיכים לחוות סבל וכאב רב, לעיתים בלתי-נסבל.

מאותו צד של המתרס עומדים המטופלים, אשר השקיעו כוח-רצון ראוי להערצה בכדי להביא את עצמם לצעוד בהסכמה דרך נתיב השיקום והטיפולים השונים, עם צוות השיקום אשר דואג להציע את אפשרויות הטיפול המתקדמות ביותר כיום, עם התרופות המתקדמות ביותר, ועדיין – הכאב החזק עיקש כתמיד, הרעד לא נרגע ונוקשות השרירים לא מרפה.

ד"ר חיים משה אדהאן, העומד בראש המרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין, הציב בפני הצוות הרפואי והשיקומי שבמרכז מטרה ברורה אחת – להביא כל מטופל ומטופל לחוויה של איכות החיים המקסימאלית, בכדי שחייהם של הסובלים ממחלת הפרקינסון יהיו שוב חיים של שמחה, הנאה והגשמה.

טיפול בפרקינסון במבט על: להבין את התמונה המלאה

החיים עם פרקינסון הם אתגר מתמשך. צוות המרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין עומדים לצד המטופל במפגש עם כל אותם הפרטים הבונים את מכלול האספקטים של חיי היום-יום, בכדי ליצור את התנאים הדרושים לחזרה לשגרת חיים בריאה.

אלו הסובלים מן המחלה יודעים כי פרקינסון היא לא רק הפרעה תנועתית. מעבר להשפעתה הישירה על ההליכה ועל היציבות, פרקינסון עלולה להשפיע גם על המחשבה ועל הדיבור, על החוויה הרגשית ועל ההתנהגות, על יכולת הכתיבה והדאגה הכללית של החולה לעצמו, בכל פעולה שהיא. יותר מזה, פרקינסון יכול לפגוע בשלל תפקודים גופניים פנימיים.

התקווה החדשה לחולי הפרקינסון נובעת משילוב של ידע רב שהולך ומתפתח בתחום זה, לצד שיפורים משמעותיים בטכניקות השיקום וההתערבות הרפואית, שיפורים שמאפשרים לחולים ולבני משפחותיהם לראות אופק חדש ומבטיח של חזרה לאיכות חיים מתקבלת על הדעת.

לצד מחלות אחרות המשפיעות על תנועת הגוף, גם הפרקינסון היא מסוג המחלות אשר מתבטאות באופן שונה בכל מטופל ומטופל. בתוכנית האינטר-דיסציפלינארית של המרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין הצוות המטפל פועל מתוך אמונה כי בעזרת הגישה השיקומית המלאה, הנכונה והרחבה ביותר ניתן להאריך את פרקי הזמן בהם המטופלים יכולים לשהות בבית ולהיות פעילים בחיי היום-יום.

בראיה ממנה אנו ניגשים לתהליך הטיפול והשיקום בפרקינסון, אנו רואים במטופל ובסועד אותו כחלק חיוני מצוות השיקום. אנו יוצרים לכל מטופל תוכנית טיפולים אישית התפורה לפי מצבו הוא, צרכיו ורצונותיו. המטופל לומד אסטרטגיות וטכניקות שונות אשר תומכות בהתמודדות עם ההשפעות השונות של פרקינסון (מרעד והפרעות בהליכה ועד לדיכאון ואובדן האנרגיה), טכניקות אותן הוא יכול ליישם בחיי היום-יום.

כבר מהמפגש הראשון הצוות המקצועי של המרכז מחויב במלואו לפיתוח האסטרטגיה המתאימה ביותר למטרותיו של המטופל, ולתמיכה במטופל כשהוא מתמודד, ולעיתים קרובות מתגבר על האתגרים האדירים של פרקינסון.

שיקום נוירולוגי עוזר לאלו הסובלים ממחלות נוירולוגיות  להגיע לרמת התפקוד הגבוהה ביותר בכל האספקטים – פיסי, חברתי, פסיכולוגי, מקצועי, במהלך הטיפול הנוירולוגי שנעשה על-ידי הריאומטולוג, וגם לאחר הטיפול.

מטרת השיקום היא לתמוך ולעזור לאדם המתאושש לשוב לשליטה על אספקטים רבים מאוד בחייו, ולהישאר עצמאי ופעיל בכל דרך אפשרית. תהליך מלא של שיקום יכול להיות בעל ערך רב לכל מי שסובל ממחלות או הפרעות על-רקע נוירולוגי.

מפגש עם צוות מומחי השיקום במרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין מאפשר לכם להכיר מגוון רחב במיוחד של טיפולים ושירותים שיכולים לתמוך בכם – טיפולים אשר רובם ניתנים למימון דרך טופס 17 מקופת החולים.

בהמשך מאמר זה תמצאו רשימה המסבירה את סוגי הטיפולים והשירותים אשר מהווים סל שירותים מלא המאפשר לכל מטופל ליהנות מתמיכה מלאה ומקיפה בדרך להתאוששות ושיקום מפרקינסון, וממחלות רבות אחרות.

מגוון המומחים השונים במרכז לטיפול מתקדם בכאב הוא זה המאפשר למרכז להציע מערך טיפולים רב-תחומי, מערך תמיכה שמאפשר לאלו הסובלים ממחלות נוירולוגיות חשוכות מרפא למצוא מזור למכאובם, בעזרת הערכה הוליסטית של המצב – הערכה הכוללת את כל הפרטים שעשויים להשפיע על חומרת הסימפטומים אצל כל מטופל, לצד טיפול רב-מערכתי וייעוץ אישי לנושא ניהול הכאב וניהול מחלות נוירולוגיות, דלקות פרקים ומחלות עצם-שריר אחרות.

הפילוסופיה של המרכז לטיפול מתקדם בכאב היא: "העצמת כוחו של כל אדם הסובל מפרקינסון, ולאפשר למטופל לשפר את איכות חייו על-ידי התייחסות לצרכיו בקונטקסט האישי והמשפחתי, וזאת בגישה המשלבת דיסציפלינות מגוונות לאבחון והתערבות"

כיצד שיקום נוירולוגי יכול לעזור

שיקום יכול לשפר את רמת החיים של אלו הסובלים ממחלות נוירולוגיות ומשפחותיהם, כולל:

  • ניהול כאב, ניהול מצבי עייפות והפרעות-שינה – במקרים אלו, כאשר הרפואה הקונבנציונאלית נכשלה במתן פתרונות וכל התרופות מוצו ללא הועיל, ישנה אפשרות לשקול את המשך הטיפול בפרקינסון בעזרת קנאביס רפואי (מריחואנה רפואית)  לצורך הרגעת הכאב וטיפול בחלק מתופעות הלוואי מהן סובלים החולים במחלות נוירולוגיות.
  • שיפור בכוח הפיסי ויכולת התנועה – השיפור בתחושת המסוגלות הפיסית והורדת העייפות והתשישות תורמת לסילוק מגבלות רבות הנובעות ממחלות נוירולוגיות ומהטיפולים הנלווים להן.
  • תמיכה במטופל בתהליך ההסתגלות הגופנית, החברתית והפסיכולוגית לפגיעות שכבר קרו ופגיעות שעתידות להיות, פגיעות על רקע ממחלה נוירולוגיות.

השימוש בקנאביס רפואי לפרקינסון:

מריחואנה רפואית קנאביס רפואי נגד כאב טיפול בכאבים כרוניים בגראס רפואי

הקנאביס הרפואי (מריחואנה רפואית) הוא אחד מאפשרויות הטיפול המוצעות לסובלים מפרקינסון. אלפי מטופלים ברחבי העולם מדווחים על שיפור ניכר במצבם עם השימוש בקנאביס רפואי במצבי פרקינסון, אך הטיפול מומלץ לרוב רק לאחר שמוצו כל אפשרויות הטיפול הקונבנציונאליות האחרות.

במקרים של פרקינסון, קנאביס רפואי נמצא כבעל פוטנציאל לא רק בהורדת הכאב שמלווה את חלק מהסובלים מהמחלה, אלא גם בהשפעתו החיובית על מצבי הרעד ונוקשות השרירים.

לפי עדויות מטופלים, יתרונות נוספים של הקנאביס הרפואי בפרקינסון הם עידוד התיאבון והפחתה במצבי עצירות אשר נגרמים לעיתים קרובות עקב השימוש בתרופות הקונבנציונאליות, לצד יכולתו לתרום להפחתת מצבי דיכאון הנפוצים מאוד בהתמודדות עם כאבים כרוניים.

בנוסף ישנם דיווחים של מטופלים רבים כי הקנביס הרפואי תרם לעידוד היצירתיות, הספונטניות, הסבילות הפיסיות והמנטאלית, וישנן אינספור עדויות כי הקנאביס הרפואי יכול לתרום באופן משמעותי לשיפור איכות החיים של מטופלים מסוימים הסובלים ממחלות נוירולוגיות.

עם זאת יש לזכור ולהבין כי הקנאביס הרפואי לא מהווה תחליף לטיפול התרופתי הקונבנציונאלי, ויש להשתמש בו כטיפול משלים ותומך בתהליך הריפוי והשיקום מן המחלה.

 

צוות השיקום הנוירולוגי בטיפול בפרקינסון

צוות מומחים רפואיים העובדים בשיתוף-פעולה מלא מציע שיקום נוירולוגי רחב היקף. הצוות עוזר למטופל להסתגל למצב הקיים. עבודתו של הצוות כולו נמצאת בתיאום מלא עם רופא מומחה ברפואה שיקומית, וכל מאמצי השיקום והטיפול בפרקינסון מתואמים גם עם המומחה המלווה את המטופל.

אחות שיקומית. האחות השיקומית מתמחה בתמיכה במטופלים הסובלים ממחלות כרוניות, מוגבלות או פציעה, לשיקום התפקוד הפיסי והתאמה לשינויים בסביבה ובסגנון החיים. אחות שיקומית עוזרת לאלו הסובלים ממחלות נוירולוגיות ליצור שיפור ברמת העצמאות שלהם, להפחית את פוטנציאל הסיבוכים האפשריים אחרי טיפולים נוירולוגיים, היא מספקת ידע חיוני וייעוץ למטופל ולבני משפחתו ותומכת בניהול המקרה.

פיסיותרפיסט. פיסיותרפיסט עובד עם המטופלים בכדי לתמוך בהפחתת הכאב ובשיקום תנועתי, בסיבולת הפיסית והפסיכולוגית ובתפקוד הגופני, תוך כדי מניעת לקויות נוספות ומצבי דיכאון. הפיסיותרפיסט עובד עם המטופל גם על יציבות התנועה וההליכה, ובבניית אסטרטגיות למניעת נפילה.

שירות זה יכול להיות חיוני במיוחד לאותם המטופלים אשר איבדו טונוס שריר עקב חוסר פעילות ארוכת טווח או שהיה ארוכה במיטה, והוא מהווה טיפול חיוני בקרב החשוב נגד נזקים עצביים אשר עלולים לגרום לבעיות שונות ביציבות, ביכולת התנועה ובכוח הסיבולת.

פיסיותרפיסטים עובדים עם המטופלים בכדי לעזור להם לזכות בהקלה בכאב תוך הגעה למקסימום יכולת התפקוד הפיסית, כשהם עוזרים לכל מטופל לשוב ולפתח את יכולות התפקוד המקסימאליות שלו.

כחלק מצוות השיקום הנוירולוגי, פיסיותרפיסטים עובדים עם המטופל בכדי:

  • להעריך ולשפר\לשמר את טווח התנועה, הכוח, הכושר הגופני והתנועה הפונקציונאלית
  • לעזור למטופלים להבין את המחלה שלהם וכיצד הם יכולים לנהל אותה
  • לעזור למטופלים להתחבר למשאבים קהילתיים ולמערכות תומכות

פיסיותרפיסטים נוגעים בנושאים כגון תרגולים המתאימים למצבי מחלה ספציפיים, כושר גופני, גמישות, יכולת תנועה, כוח, פיתרון בעיות אישיות, ועידוד המוטיבציה.

הידרו-תרפיסטים. הטיפולים המוצעים על-ידי מומחים אלו יכולים להיות יעילים במיוחד לסובלים מפרקינסון. מים חמים עוזרים להרפות מפרקים ושרירים נוקשים, בעוד שההתנגדות שמייצרים המים עוזרת לחיזוק השרירים, תרגול אידיאלי לסובלים ממחלת הפרקינסון, והתוצאות מקדימות לבוא.

ריפוי בעיסוק. מרפאים בעיסוק עוזרים במניעת מחלות וביכולת לחיות עם מחלה, פציעה או מצבי נכות. בנוסף, מרפאים בעיסוק מאומנים בהערכת סידור הבית, בית הספר או מקום העבודה בכדי לאפשר חופש

צוות רפואי יד על יד - צוות המרכז לטיפול מתקדם בכאב טיפול ושיקום מכאב

תנועה מוגבר לפציינט, לייעץ אודות (או ליצור) מתקנים תומכים לקידום הפעילות בחיי היום-יום. הם גם עוזרים בניהול עייפות על-רקע מצבים נוירולוגיים וכאב.

המרפא בעיסוק יכול גם לתמוך באנשים העוברים שיקום ממחלה נוירולוגית במציאת עבודה מתאימה ומספקת, ובשמירה על מקום עבודתם. נושא זה הינו בעל חשיבות עליונה בעיקר למטופלים אשר לא יוכלו לשוב לעמדתם הקודמת במקום העבודה עקב מגבלות פיסיות.

מרפאים בעיסוק עוזרים לאנשים להעריך את אופי הפעילות והסביבה שלהם בכדי להגיע לרמת חיים אופטימאלית ולאפשר את השתתפותם בפעילויות בעלות משמעות. כחלק מצוות השיקום הנוירולוגי, מרפאים בעיסוק עובדים עם המטופלים בכדי:

  • לזהות ולנתח בעיות הקשורות לפעילות היומיומית השוטפת של המטופל
  • לעזור למטופלים לזהות ולהתחבר למשאבים קהילתיים ומערכות תומכות.
  • לסקור ולהבין את ההשלכות הפיסיות, הפסיכולוגיות והסביבתיות של המחלה על מגוון פעילויות בעלות משמעות גבוהה בחיי המטופל (להרים את הנכדים על הברכיים, קריאה, וכיו"ב).
  • לעזור למטופלים ללמוד אודות המחלה שלהם וכיצד ניתן לנהל אותה בצורה יעילה יותר על בסיס יומיומי

מרפאים בעיסוק מתייחסים לנושאים כגון מנח הגוף, ניהול מצבי עייפות, ניהול מצבי כאב, ניהול מצבי רוגע ומתח, עזרים שונים לפעילות והסתגלות למצב, התאמת הסביבה של המטופל למצבו, מניעת נפילות, המלצות להנעלה, פיתרון בעיות אישיות ועידוד המוטיבציה.

דיאטנים\תזונאים. תזונאי הינו מומחה במזון ותזונה ותפקידו לענות על שאלות ולספק ייעוץ בנושאים תזונתיים. התזונאי עוזר למטופלים עם מחלות נוירולוגיות לתכנן תפריטים לצורך התמודדות עם צרכיהם הייחודיים. תזונאים יכולים לספק ייעוץ תזונתי, פיתוח תוכניות לארוחות, ולבצע בקרה על משקל הגוף, על צריכה קלורית וצריכת ערכים תזונתיים, ועל הצרכים התזונתיים של אנשים הסובלים מפרקינסון, בעיקר כאשר הם סובלים מבעיות בבליעה.

פסיכולוג. מומחים אלו, המתמחים בבריאות הנפש, מתייחסים לאספקטים הרגשיים, הפסיכולוגיים וההתנהגותיים של אנשים עם מחלות נוירולוגיות ושל בני-משפחותיהם. הם נוגעים במצבים הקיימים מזה שנים לצד שינויים אקוטיים וההשלכות של החולי או הטיפולים עצמם. מומחים אלו בבריאות הנפש יכולים לעזור למטופלים לעבד את החוויה שלהם ולמצוא דרכים להתמודדות עם השינויים בחייהם.

עובדים סוציאליים. עובד סוציאלי יכול לייעץ לפציינטים ולמשפחותיהם בנוגע לטיפול בבית, לעזור בפיתוח מיומנויות להתמודדות עם המצב, לתמוך בהתאמות בסגנון החיים, ולייצר מרחב לתמיכה קבוצתית. עובדים סוציאליים מיומנים גם במתן עזרה לאנשים החיים עם מחלות נוירולוגיות להתמודד עם חששות כלכליות ולספק קשרים למשאבים קהילתיים.

לפרטים נוספים על אפשרויות הטיפול בפרקינסון, לעבר שיקום ושיפור איכות החיים – ללא כאב מיותר, פנו עוד היום למרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין בטלפון 053-995-6152 או שלחו מסרון 24/7, וקבעו תור לפגישת ייעוץ מקצועית במרכז.

במידת הצורך יפנה ד"ר אדהאן את המטופל לעמיתיו במרכז הטיפול שבביה"ח שיבא, המצויד במיטב הטכנולוגיה המתקדמת לשיקום ותמיכה בסובלים מפרקינסון בשלביו השונים.

השירות לשיקום הפרעות בתנועה ויציבה

 מרפאת צעדים – לשיקום הניידות

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.

“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

         לחצו כאן להזמנת תור בטלפון 24/7 ☏ 053-995-6152​ או שלחו מסרון ונחזור אליכם בהקדם

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן