חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

שיקום ריאומטולוגי לכאבים מדלקות פרקים

הצוות של המרכז לטיפול מתקדם בכאב ממתין לכם - הסובלים מכאבי פרקים

דרך טיפול מולטי-דיסצפילינרי לעבר חיים של שמחה ופרודקטיביות

אם אתם סובלים מכאבי פרקים כרוניים – דעו כי יש איך לתמוך בכם.

במרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין ישנה הבנה מלאה של עומק הכאב, הסבל והמוגבלות שמגיעים עם מחלות ריאומטולוגיות.

  • דלקת מפרקים שגרונית
  • זאבת
  • פסוריאזיס
  • תסמונת שגרן
  • ומצבים נוספים

הצוות של המרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין מורכב ממומחים בתחום השיקום, התומכים במטופלים בדרך לקבלת חייהם בחזרה.

 

דווקא יש מה לעשות עם הכאב שלך!

קחו את הצעד הראשון לעבר שיקום מדלקת הפרקים הכרונית והכאב, ולמדו כיצד ניתן לשפר את איכות חייכם, למרות המצב.

לחצו כאן וקבעו תור למרכז לטיפול מתקדם בטלפון ☏ 053-995-6152 
או שלחו מסרון 24/7 ונחזור אליכם בהקדם

שיקום ריאומטולוגי עוזר לאלו הסובלים מדלקות מפרקים והתופעות הנלוות למצב זה להגיע לתפקוד הגבוה ביותר בעבודה ובחיים האישיים, ברמה הפיסית, החברתית והפסיכולוגית, במהלך הטיפול ואחרי הטיפול אצל ריאומטולוג. מטרת השיקום היא לאפשר לאדם להשיב לידיו את השליטה באספקטים רבים בחייו ולהישאר עצמאי ופרודוקטיבי ככל הניתן. השיקום יכול לתרום לכל אדם עם מוגבלות ריאומטולוגית והוא מציעה הטבה גם בטווח הארוך.

ביקור אצל מומחי השיקום מכאב במרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין יכול לאפשר לכם גישה למגוון רחב מאוד של שירותים המפורטים בהמשך – כאשר את רובם אפשר לקבל במימון קופות-החולים עם טופס 17 – וזאת במידה והופנתם למרכז רפואי כמו הקמפוס השיקומי של תל השומר.

זוג לאחר שיקום ריאומטולוגי

 

שירותי השיקום כוללים מומחים מדיסציפלינות רבות ושירותים לאנשים הסובלים ממחלות ריאומטולוגיות, כולל הערכה, וטיפול והדרכה כלל-מערכתיים לניהול מחלות ריאומטולוגיות הכוללות דלקת פרקים ומחלות עצם ושריר נוספות. שירות זה כולל הערכה רפואית, תרופות לניהול כאב, תרפיה גופנית, הידרו-תרפיה, ריפוי בעיסוק, תמיכה פסיכולוגית, ייעוץ של עובד סוציאלי, ועוד. במהלך התוכנית אופיינית לטיפול בכאב המטופלים מרוויחים מליבוי, וחיזוק, ונתינת קלים, שמתייחס לא פחות לניהול ההשלכות הנפשיות של התמודדות של הבן אדם הכאוב באופן יום יומי אם כאב מתמשך מהצורך לחיזוק הגוף הכאוב שלו. בעצם, בשיקום כאבת הצוות מבין שתוכנית להתמודדות ברי יותר אם כאב מתמשך המאפשרים להם לחיות חיים מלאים יותר, למרות הכאב מתחיל בהבנה שהגוף הכואב והנפש הכאוב גרים באותו כתובת….

הפילוסופיה של המחלקה היא: “העצמת כוחו של כל אדם הסובל מדלקת מפרקים, ולאפשר לאדם לשפר את איכות חייו על-ידי התייחסות לצרכיו בקונטקסט האישי והמשפחתי, וזאת בגישה המשלבת דיסציפלינות מגוונות לאבחון והתערבות”. תוכנית אישית נבנית לפי צרכיו של כל מטופל ומטופל – בהתאם למטרותיו הוא.

כיצד שיקום ריאומטולוגי יכול לעזור

שיקום יכול לשפר את רמת החיים של אלו הסובלים ממחלות ריאומטולוגיות ומשפחותיהם, כולל:

  • ניהול כאב
  • ניהול מצבי עייפות והפרעות-שינה
  • שיפור בכוח הפיסי ויכולת התנועה
  • הסתגלות גופנית, חברתית ופסיכולוגית לפגיעות של ממש, ניכרות ואף עתידיות, הנובעות ממחלה ריאומטולוגית.

טיפול בקנאביס רפואי למחלות ריאומטולוגיות

לאחר שמוצו האפשרויות של הרפואה הקונבנציונאליות עד תום, עם הצלחה חלקית או ללא הצלחה כלל, המרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין ישקול לעיתים את השימוש בקנאביס רפואי לצורך טיפול בכאבים החריפים הנובעים מהמחלה הריאומטולוגית של הפציינט. קנאביס רפואי יכול להיות לעזר רב גם בטיפול בהשלכות הכואבות של נוירופתיה, תופעה המלווה לרוב מצבים ריאומטולוגים כגון זאבת, תסמונת שגרן ולעיתים דלקת מפרקים שגרונית. למטופלים עם מחלות אקטיביות, הקנאביס הרפואי יכול להפוך את ההתמודדות עם החולי לסביל הרבה יותר תוך שהוא מנטרל את תופעות הלוואי של חלק מהטיפולים ההכרחיים במצבים אלו.

קנאביס רפואי יכול להפחית בחילות וחוסר תיאבון שמלווים לעיתים טיפולים קונבנציונאליים. ביכולתו גם לתרום להפחתת מצבי דיכאון הנפוצים מאוד בהתמודדות עם כאבים כרוניים. דיווחים של מטופלים רבים מעידים כי הקנאביס הרפואי שיפר את כוח הסיבולת הגופנית והמנטאלית שלהם וכי ביכולתו לעורר שיפור משמעותי באיכות החיים של מטופלים מסוימים המתמודדים עם מחלות ריאומטולוגיות. הטיפול בקנאביס רפואי לא מהווה תחליף לתרופות המקובלות הנוגדות מצבים ריאומטולוגים (DMARDs), אך יכולים לתמוך בטיפולי DMARD למצבים אלו.

צוות השיקום הריאומטולוגי

צוות מומחים רפואיים העובדים בשיתוף-פעולה מלא מציע שיקום ריאומוטולוגי רחב היקף. הצוות עוזר למטופל להסתגל למצב הקיים, בין אם הוא זמני או קבוע. עבודתו של הצוות היא תחת התיאום והפיקוח של ד”ר חיים-משה אדהאן, מומחה ידוע ברפואה שיקומית, המתאם את הטיפול עם הריאומטולוג של המטופל.

אחות שיקומית. האחות השיקומית מתמחה בתמיכה במטופלים הסובלים ממחלות כרוניות, מוגבלות או פציעה, לשיקום התפקוד הפיסי והתאמה לשינויים בסביבה ובסגנון החיים. אחות שיקומית עוזרת לאלו הסובלים ממחלות ריאומטולוגיות ליצור שיפור ברמת העצמאות שלהם, להפחית את פוטנציאל הסיבוכים האפשריים אחרי טיפולים ריאומטולוגים, היא מספקת ידע חיוני וייעוץ למטופל ולבני משפחתו ותומכת בניהול המקרה.

פיסיותרפיסט. פיסיותרפיסט עובד עם המטופלים בכדי לתמוך בהפחתת הכאב ובשיקום תנועתי, בסיבולת הפיסית והפסיכולוגית ובתפקוד הגופני, תוך כדי מניעת לקויות נוספות ומצבי דיכאון. שירות זה יכול להיות חיוני במיוחד לאותם המטופלים אשר איבדו טונוס שריר עקב אי-פעילות ארוכת טווח או שהיה ארוכה במיטה, והוא מהווה טיפול חיוני בקרב החשוב נגד נזקים עצביים העלולים לגרום לבעיות שונות ביציבות, ביכולת התנועה ובכוח הסיבולת. טיפולים אלו יכולים גם לתמוך בשימוש בקביים ומכשירים תומכים נוספים במהלך או אחרי הטיפול הריאומטולוגי. פיסיותרפיסטים עובדים עם אנשים בכדי לשחרר אותם מכאב, להגיע לתפקוד פיסי אופטימאלי, ועוזרים לאינדיבידואל לשוב לרמת התפקוד המקסימאלית שלו. בצוות השיקום הריאומטולוגי, פיסיותרפיסטים עובדים עם המטופל בכדי:

  • להעריך ולשפר\לשמר את טווח התנועה, הכוח, הכושר הגופני והתנועה הפונקציונאלית
  • לגשת לנושא הכאב הגופני, נפיחות, דלקתיות ושאר מופעים גופניים דרך מתן הדרכה לתרגילים, טיפול ידני, ויישום מודלים נוספים
  • לעזור למטופלים להבין את המחלה שלהם וכיצד הם יכולים לנהל אותה
  • לעזור לאנשים להתחבר למשאבים קהילתיים ולמערכות תומכות
  • במקרים מסוימים, לקבע בסד אזור מסוים בגוף בכדי לשמור על יציבותו, תוך יישום חום, לחות או קרח להפחתת נפיחות ורכות
  • רישום של תרגילים גופניים לצורך חיזוק שרירים המגנים על מפרקים רלוונטיים או לצורך העצמה של יכולת התנועה של המטופל, והיכולת לבצע פעילויות יום-יומיות.

פיסיותרפיסטים ריאומטולוגים נוגעים בנושאים כגון תרגולים המתאימים למצבי מחלה ספציפיים, כושר גופני, גמישות, יכולת תנועה, כוח, פיתרון בעיות אישיות, ועידוד המוטיבציה.

הידרו-תרפיסטים. הידרותרפיה הינה תרפיה גופנית המתבצעת בתוך בריכת מים חמים. המים מאפשרים למטופלים לנוע בחופשיות רבה יותר ולהגיע לטווח תנועה גדול יותר. טיפול זה יכול להועיל במיוחד לאנשים הסובלים מדלקת מפרקים. מים חמים עוזרים בריכוך המפרקים והשרירים הנוקשים תוך שההתנגדות של המים משפרת את הכוח של השרירים.

ריפוי בעיסוק. מרפאים בעיסוק עוזרים במניעת החמרה ותומכים בהתמודדות עם הפעילות היומיומית בחיים עם מחלה כרונית, פציעה או נכות. בנוסף, מרפאים בעיסוק מאומנים בהערכת סידור הבית, בית הספר או מקום העבודה בכדי לאפשר חופש תנועה מוגבר לפציינט, לייעץ אודות (או ליצור) מתקנים תומכים לקידום הפעילות בחיי היום-יום. הם גם עוזרים בניהול עייפות על-רקע מצבים ריאומטולוגים וכאב. המרפא בעיסוק יכול גם לתמוך באנשים העוברים שיקום ממחלה ריאומטולוגית במציאת עבודה מתאימה ומספקת. נושא זה הינו בעל חשיבות עליונה בעיקר למטופלים אשר לא יוכלו לשוב לעמדתם הקודמת במקום העבודה עקב מגבלות פיסיות.

מרפאים בעיסוק עוזרים לאנשים להעריך את אופי הפעילות והסביבה שלהם בכדי להגיע לרמת חיים אופטימאלית ולאפשר את השתתפותם בפעילויות בעלות משמעות. כחלק מצוות השיקום הריאומטולוגי, מרפאים בעיסוק עובדים עם המטופלים בכדי:

  • לזהות ולנתח בעיות ברמה המרחבית הקשורות לפעילות היומיומית השוטפת של המטופל (מקלחת, להתלבש, בישול, אכילה עם כלים, כתיבה וכיו”ב)
  • לסקור ולהבין את ההשלכות הפיסיות, הפסיכולוגיות והסביבתיות של המחלה על מגוון פעילויות משמעותיות למטופל (להרים את הנכדים על הברכיים, קריאה, וכיו”ב)
  • לעזור למטופלים ללמוד אודות המחלה שלהם וכיצד ניתן לנהל אותה בצורה יעילה יותר על בסיס יומיומי
  • לקבוע צורך בסד-קיבוע ולהתקין סד-קיבוע בכדי להגן על מפרקים פגועים, להפחית כאב, להגביל דפורמציות, ולאפשר תפקוד אופטימאלי
  • לספק מיומנויות לשיקום כף-היד
  • לעזור למטופלים לזהות ולהתחבר למשאבים קהילתיים ומערכות תומכות

מרפאים בעיסוק בתחום הריאומטולוגיה מתייחסים לנושאים כגון הגנה על המפרקים, מיקום ומנחי גוף, ניהול עייפות, ניהול רוגע\מתח, עזרי פעילות והתאמת פעילות, התאמה סביבתית, מניעת נפילות, המלצות להנעלה, פיתרון בעיות אישיות ומוטיבציה.

תזונאים. תזונאי הינו מומחה במזון ותזונה שתפקידו לענות על שאלות ולספק ייעוץ בנושאים תזונתיים. התזונאי עוזר למטופלים עם מחלות ריאומטולוגיות לתכנן תפריטים לצורך התמודדות עם צרכיהם הייחודיים. תזונאים יכולים לספק ייעוץ תזונתי, פיתוח תוכניות לארוחות, ולבצע בקרה על משקל הגוף, על צריכה קלורית וצריכת ערכים תזונתיים, ועל הצרכים התזונתיים של אנשים הסובלים ממחלות ריאומטולוגיות.

פסיכולוג. מומחים אלו, המתמחים בבריאות הנפש, מתייחסים לאספקטים הרגשיים, הפסיכולוגיים וההתנהגותיים של אנשים עם מחלות ריאומטולוגיות ובני-משפחותיהם. הם נוגעים במצבים הקיימים כבר מזה שנים לצד ההשלכות של החולי או הטיפולים עצמם. מומחים אלו בבריאות הנפש יכולים לעזור למטופלים לעבד את החוויה שלהם ולמצוא דרכים להתמודדות עם השינויים בחייהם.

עובדים סוציאליים. עובד סוציאלי יכול לייעץ לפציינטים ולמשפחותיהם בנוגע לטיפול בבית, לעזור בפיתוח מיומנויות להתמודדות עם המצב, לתמוך בהתאמות בסגנון החיים, ולייצר מרחב לתמיכה קבוצתית. עובדים סוציאליים מיומנים גם במתן עזרה לאנשים החיים עם מחלות ריאומטולוגיות להתמודד עם חששות כלכליות ולספק קשרים למשאבים קהילתיים. בנוסף, לצד פיסיותרפיה וריפוי בעיסוק, הם גם מתמודדים עם נושאי נגישות במידה ואלו מתעוררים.

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.

“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

לחצו כאן להזמנת תור בטלפון 24/7 ☏ 053-995-6152​ או שלחו מסרון ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן