חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

טריג'ימינל נוירולגיה טיפול

פריצת דרך טכנולוגית מאפשרת הקלה
לסובלים מכאבי התופת של טריג'ימינל נוירלגיה
הכירו את Painshield – של ד"ר אדהאן

הכירות את שיטות הטיפול המתקדמות שלא יציעו לכם בקופות החולים מאחר ואינן בסל הבריאות

בכתבה בעיתון הארץ על טיפול בגלי אולטראסאונד בעוצמה נמוכה בטריג'ימינל נוירלגיה:

"מחקר שנעשה במרכז הרפואי שיבא ב- 2012-2008 מצא כי 80% מהחולים בשלב מתקדם דיווחו על יעילות הטיפול העצב נרפא ברמה מספקת והכאב פסק." (לקריאת המאמר)

אל תתיאשו! מטופלים בכל העולם כבר נהנים מהקלה משמעותית בכאב מתסמונת זו, וזכו כבר בחיים חדשים, מלאים ושמחים, בחופש מסבל מיותר.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

צפו בסרטון (אנגלית) בו ד"ר אדהאן משוחח עם מטופל הסובל מזה שנים רבות מכאבי תופת מטריג'ימינל נוירלגיה ונהנה משיקום בעזרת טכנולוגית "Painshield", וקבלו השראה לשיקום שלכם מכאבי התופת מתסמונת זו במרכז לטיפול מתקדם בכאב.

נוירולוגיה טריגמינלית (Trigeminal Neuralgia) היא תסמונת הגורמת להתפרצות פתאומית חוזרת של כאב חזק ודוקר, בד”כ בצד אחד של הפנים. הכאב הנגרם מהתסמונת נחשב לאחד מהכאבים הנוירופטיים החמורים והחזקים ביותר הידועים לרפואה.

תוכלו לקרוא עוד על התסמונות ממנה אתם סובלים ועל אפשרויות הטיפול המוצעות במרכז:

הטיפול בטריג’ימינל נוירלגיה (Trigeminal Neuralgia) בעזרת תכשירים חיצוניים למריחה על העור

אבחון של נוירולגיה טריגמינלית (TN)

טיפול תרופתי בטריג'ימינל נוירלגיה

הטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה (Trigeminal Neuralgia) - יש מה לעשות!

חלק זה בסדרת המאמרים המקיפה של ד"ר אדאהן עלל הטריג'ימינל נוירלגיה (Trigeminal Neuralgia) יחשוף את חמשת גישות הטיפול הבסיסיות למחלה, בזו אחר זו, ובראש הרשימה הטכנולוגיה הישראלית החדישה שמובילה מהפכה בתחום הטיפול בטריג'ימינל נוירלגיהטיפול בשם – Painshield Treatment.

קבעו תור לפגישת ייעוץ מקצועית שבסופה תדעו בדיוק מה הן אפשרויות הטיפול המתאימות ביותר למצבכם האישי, כולל אבחנה לרישיון לקנאביס רפואי, לפי נוהל 106 של משרד הבריאות.

שיקום מכאב טריגי'מינל נוירלגיה
  1. הגישות הקונסרבטיביות – גישות טיפוליות ללא כלל תופעות לוואי וללא שימוש בתרופות, עם טיפול שאינו מסכן כלל את המטופל ומציע סיכוי לא רק לשיפור ברמות הכאב, אלא גם שיקום מסוים לנזק העצבי.
  2. תכשירים חיצוניים – מגוון תכשירים שנועדו למריחהה על עור הפנים (לשימוש חיצוני בלבד). תפקידם לטפל בכאב שמתעורר מהגירוי של העצב, וזאת ללא תופעות לוואי מערכתיות וללא כל השפעה על המוח.
  3. שימוש בכדורים – טיפול נפוץ שעלול להוביל לנזקים מוחיים או פגיעה באיברים שונים עקב תופעות לוואי (כולל משככי כאבים אופיאטיים שעלולים להוביל להתמכרות ולמוות).
  4. ריזוטומי (Rhizotomy) – תהליכי פגיעה מוכוונת בעצב אשר מטרתה לייצר נזק עצבי לצורך הקלה בכאב של הטריג'ימינל נוירלגיה. פרוצדורות אלו מתחלקות לשני סוגים:
    א. עם מחט — החדרת מחט וגרימה של נזק מינורי מספר סנטימטרים מהנקודה  בה יש בעיה.
    ב. ללא מחט — (Stereotactic Radiosurgery – Gamma Knife) – יצירת נזק קל בדיוק במקור הבעיה.
  5. כירורגיה – הפיתרון בעל השיעור הגבוה מכלל הטיפולים בכל הנוגע להקלה בטווח הארוך. במרבית המקרים מדובר בהרחקת כלי-הדם הלוחץ על העצב בכדי להפסיק את הלחץ. יש לזכור כי ההליך הכירורגי מעמיד את המטופל מול הסכנה של סיבוכים, מה שעלול להוביל לנזק נוירולוגי בלתי הפיך. סיכון לא גבוה סטטיסטית, אך בהחלט סיכון שיש לקחת בחשבון.

חמש גישות טיפוליות אלו הן העיקריות בתחום הטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה. בהמשך מאמר זה נסקור את הגישה הראשונה ברשימה – Painshield treatment, גישה ייחודית, קונסרבטיבית לחלוטין, ללא התערבות כירורגית וללא שימוש תרופות, הגישה המומלצת ביותר, עם אחוזי הצלחה יוצאי דופן, נגישות גבוהה וסיכון מינימאלי אם בכלל, ככל הנראה השיטה הבטוחה והיעילה ביותר לטיפול בנוירלגיה טריג'ימינלית.

בארבעת המאמרים הבאים נסקור את 4 השיטות הנוספות לטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה, כל אחת על יתרונותיה וחסרונותיה, בכדי שתוכלו לקבל תמונה רחבה ככל הניתן על המצב שלכם ועל אפשרויות התמיכה וניהול הכאב.

טכנולוגיה ישראלית חדשה: Painshield treatment טיפול בטוח ללא תרופות בטריג'ימינל נוירלגיה
מכשיר PAINSHIELD טכנולוגיה מתקדמת לטיפול בכאבים כרוניים

מספר מחקרים הובילו לגילוי הפוטנציאל התרפויטי הטמון בטיפול ייחודי בגלי אולטרא סאונד. שלא כמו גלי האולטרא-סאונד המוכרים מטיפולים אחרים, כאן מדובר במכשיר המשדר אולטרא סאונד בתדירות ועוצמה נמוכים במיוחד, וגורם לאפקט שיקומי שמוביל לא רק להאטה בקצב התפשטות המחלה, אלא אף מעורר תקווה בקרב רופאים ומטופלים כאחד כאפשרות אמיתית לשיקום הנזק העצבי הקיים.

ד"ר אדאהן הינו מומחה הכאב הראשון בעולם שמשתמש בהצלחה במכשיר מתקדם זה לטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה, תוצר של טכנולוגיה ישראלית חדשה ומתקדמת שאינה מזכירה כלל את אחותה הגדולה, מכשירי האולטרא-סאונד שנמצאו בשימוש ברפואה ובעולם הפיסיותרפיה עד כה.

הפיתוח והעבודה עם הטכנולוגיה הנ"ל נשענת, בין היתר, על מחקר שביצע ד"ר אדאהן בשיתוף פרופ' מרשל דבור מהמחלקה לביולוגיה תאית והתפתחותית במכון למדעי החיים ומהמרכז לחקר הכאב באוניברסיטה העברית בירושלים, מחקר בעל חשיבות מכרעת בהבנת המכאניזם של הנוירלגיה הטריג'ימינלית.

מחקר זה חשף כי מקור הכאב ב-TN הוא בתא-העצבי, אשר קצה-קצהו יושב בנקודת היציאה מעמוד השדרה או מהמוח, וזאת בניגוד למה ששיערו החוקרים עד כה, כי מקור הכאב הוא במערכת העצבים המרכזית. הבנה זו פתחה ערוץ טיפולי חדש ויעיל בהרבה לא רק לטריג'ימינל נוירלגיה, אלא כבסיס מחקרי להבנה וטיפול עתידי בכאבי-פנטום (כאבי-רפאים).

התגלית המרעישה על מקור הכאב בטריג'ימינל נוירלגיה מהווה בסיס ליצירת מערך טיפולים יעיל בהרבה ממערכי הטיפול שהיו קיימים עד כה, שכן היא מאפשרת למקד את מאמצי הריפוי ישירות במקור הבעיה. הטיפול בטכניקת Pain Shield לטריג'ימינל נוירלגיה הביא לעולם מענה יוצא-דופן לצורך קונקרטי, למחלה ממנה סובלים לא פחות מ-15,000 ישראלים (100-200 מכל 100,000 בני אדם), ועשרות אלפים ברחבי העולם.

 

כיצד עוזר Pain Shield לסובלים מטריג'ימינל נוירלגיה:

עד כה הטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה נשען בעיקר על תרופות שנועדו להשקיט את הפעילות העצבית בעצב הפגוע. חלק מתרופות אלו מבוססות קנבידואידים (החומר הפעיל בצמח הקנאביס). רופאים מסוימים אף רושמים משככי כאבים אופיאטיים לחולים אלו, תרופות שיעילותן חלקית אם בכלל, והן גורם מסוכן למוות שקט כתוצאה מהתמכרות ומנת יתר. (לחצו כאן לקריאה נוספת על הסכנות בשימוש במשככי כאבים אופיאטיים) 

לעומת השימוש בתרופות, הרי שטכניקת Pain Shield ממנפת את הסגולות הפיסיקליות של גלי-סאונד (גלים אקוסטיים) הנעים על פני השטח (surface acoustic waves) ומעבירים גלי אולטרא-סאונד בתדירות ועצמה נמוכים ישירות לחלק העצב הטריג'ימינלי הפגוע, מה שמאפשר טיפול חדש בטריג'ימינל נוירלגיה, ללא תופעות לוואי.

טכנולוגיה זו מאושרת לשימוש על ידי התקן של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לצד התקנים המחמירים של האיחוד האירופאי, וכמובן – התקן הישראלי המחייב AMAR.

30 מקרים מתקדמים של TN כבר טופלו בשיטה זו ע"י ד"ר אדאהן, ואחוזי ההצלחה הגבוהים – כ-80%, הפכה את עבודתו לפריצת דרך בעולם העבודה הקלינית-טיפולית-שיקומית אצל חולים הסובלים מטריג'ימינל נוירלגיה.

מעבר למתן תקווה חדשה למטופלים, נתונים מרשימים אלו הובילו את ד"ר אדאהן גם לשיתופי פעולה עם ראש מחלקת המחקר של המכון הנוירוכירורגי במונטריאול שבקנדה, עם המחלקה לשיקום כאב של הקולג' לרפואה בניו-יורק, ועם המחלקה הנוירוכירורגית של אוניברסיטת הארוורד שבארה"ב.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

Pain Shield - יתרונות הטיפול בטריג'ימינל נוירלגיה בעזרת גלי אולטרא סאונד בתדירות ועצמה נמוכה - גישה טיפולית מהפכנית עם יתרונות משמעותיים:
  1. הימנעות מתהליך כירורגי – יעילות גבוהה ללא כל ניתוח וללא הסכנות הנלוות לניתוח
  2. טיפול לא פולשני וללא כל חשיפה לקרינה מסוכנת
  3. ללא נזק עצבי – השיטה לא מייצרת כל פגיעה, נזק או הרס מלא או חלקי של מערכת העצבים כמו שיוצרת פרוצדורת Rhizotomy.
  4. ריפוי עצבי – השיטה מציעה את האפשרות לריפוי העצב כבר בנקודת מוצאו תוך מינוף הפוטנציאל הרפואי\שיקומי של גלי האולטרא סאונד בעצמה הנמוכה וההשפעה שלהם על עידוד תהליך השיקום של מערכת העצבים, תהליך הנמצא כיום במחקר הבוחן עוד את הגישה הטיפולית הזו.
  5. ללא תופעות לוואי – בעוד שהתרופות שנועדו לטפל בסינדרום הנוירלגיה הטריגימינלית מלוות לרוב בתופעות לוואי מערכתיות וידועות על העצמות ומח העצם, הכבד ועל המוח, עד כה לא נצפו כל תופעות לוואי בגישה טיפולית יעילה זו.
  6. הפחתה במינון התרופות – שיטה חדישה זו מאפשרת לסובלים מטריג'ימינל נוירלגיה להפחית עם הזמן את כמות התרופות שהם נוטלים. בחלק מהמקרים הטיפול באולטרא סאונד מוביל את המטופל לחוות ירידה בכאב גם ללא כל שימוש בכדורים.

אז הפסיקו לסבול והתחילו לחיות עם טיפול ושיקום ברמה הגבוהה בעולם במרכז לטיפול מתקדם בכאב. קבעו תור בקישור זה עוד היום, והתחילו את הדרך לחיים בחופש מסבל!

טיפול בבוטוקס להקלה על כאבים עצביים

טיפול בבוטוקס צבר בשנים האחרונות תאוצה רבה ככלי טיפולי בכאבי ושרירים ועצביים כרוניים. מחקרים וניסויים רבים שנעשו הראו כי הבוטוקוס, אשר השימוש המוכר יותר שלו הוא כטיפול אסתטי להחלקת קמטים והפתחת הזעת יתר, יעיל גם בהקלה על תופעות רפואיות שונות.

הטיפול מתבצע ע"י הזרקת החומר בוטולינום (הידוע בכיניו בוטוקס) הישר אל תוך השריר ויכול לסייע ולהביא להקלה משמעותית במגוון הפרעות ועוויתות תנועה, וכן כטיפול לטריג'ימנל נוירלגיה.
הזרקות בוטוקס לטיפול בכאב אושרו על ידי ה-FDA, ונכנסו לקווי ההנחיות של הארגונים אמריקאים, קנדים ואירופיים לטיפול בכאב.
הטיפול הוכח כאפקטיבי במחקרים קליניים מבוקרים היכן שהיה יתרון כנגד פלצבו.

טיפול חדשני ויעיל

במרכז לטיפול מתקדם בכאב של ד"ר חיים אדהן, אנו מבצעים הזרקות בוטוקס לטיפול בכאב כרוני, ולסובלים מטריג'ימינל נוירלגיה. הטיפול מתבצע ע"י רופא מומחה לאחר איבחון מדויק שבודק את מידת ההתאמה של המטופל.

יש לנו צוות מומחה ומנוסה בעל היכרות רבה עם תחום הזרקת הבוטוקס, והתאמת הטיפול הספיציפי עבור כל אדם בהתאם למצבו. אנשים רבים מעידים כי טיפול בבוטוקס הפחית עבורם את הכאבים באופן משמעותי, ועזר להם לחזור לתפקוד וביצוע משימות יומ-יומיות אשר התקשו בהם קודם.

בניגוד לכדורים שמתפזרים בכל הגוף ומגיעים למוח, לכבד, לכליות, ולקיבה וגורמים לתופעות לוואי רבות ברוב המקרים –
הבוטוקס הוא טיל מונחה הפוגע בדיוק ואך ורק במטרה – העצב הכואב.

מחקרים עדכניים מראים כי מדי 15 דקות נפטר מטופל ברחבי העולם עקב סיבוכי הטיפול הכרוני במשככי כאבים כגון הפרעות בתפקוד הלב והריאות, המוח, המעי, כבד וכליות.

הבוטוקס פועל ישירות במערכת העצבים ההיקפית שם הוא עושה את העבודה שלו באופן יעיל ביותר ברוב המקרים בלי לגרום לתופעות לוואי!

בוטוקס הרבה פחות מסוכן מטיפולים אחרים אך אפקטיבי הרבה יותר!
(עם גיבוי מדעי מלא)

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

נושאים נוספים

אודות הצוות הרפואי במרכז

אודות פילוסופיית הטיפול

אודות המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות הכאב שלך

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן