חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

נוירלגיה פוסט הרפטית טיפול בכאב

שלבקת חוגרת תוקפת אחוזים גבוהים מהאוכלוסייה, ובעוד שהרוב מתאוששים מהמחלה וממשיכים הלאה עם חייהם, הרי שתופעת הכאב הכרוני והקשה שתוקף חלק מהחולים בתופעה הנקראת נוירלגיה פוסט-הרפטית מעמיד את המטופלים והמטפלים כאחד מול מצוקה גדולה:

עבור חלק ניכר מהחולים אין לרפואה הקונבנציונאלית טיפול הולם שמוריד את הכאב בצורה בטוחה ויעילה ונותן מנוח לסובלים מהכאבים הקשים.

מה שיש לרפואה הקונבנציונאלית להציע במקרים של נוירלגיה פוסט הרפטית זה תרופות כמו פרצטמול, איבופרופן, ונפרוקסן, ארקוקסיה, ליריקה, גבפנטין, נורטילין, סימבלטה, אלטרולת וקרם קפסאיצין או מדבקות לידוקאין, טיפול יקר מאוד שנמצא אפקטיבי יחסית ואינו זמין בישראל בעת כתיבת שורות אלו.

או שלחו מסרון 24 שעות ביממה

במידה ואתם נוטלים תרופות אלו באופן תדיר, יש לוודא זאת מול הרופא המטפל, שכן חלק מתרופות אלו עלולות להגביר את הסיכון להתקפי לב, שבץ או לנזק בכליות או בכבד.

משככי כאבים אופיאטיים כגון אוקסיקוד (OXYCOD), פרקוסט (PERCOCET), בוטרנס (BUTRANS), אוקסיקונטין (OXYCONTIN) ו\או טרגין (TARGIN) הם לא רק חומרים ממכרים במיוחד, אלא חומרים מסכני חיים. מעבר לסכנת החיים שבשימוש במשככי כאבים אופיאטיים הרי שבשימוש תדיר ולאורך זמן הם עלולים להוביל להחמרת הכאב, למרות ההקלה הראשונית שניתן לעיתים לחוות בשימוש לטווח הקצר.

ובכל זאת, כיצד כן מטפלים בכאבים עצביים אלו?

ד"ר אדהאן, ראש המרכז לטיפול מתקדם בכאב, מציע למטופלים גישת טיפול רב-מערכתית שמאפשרת לכל מטופל ליהנות מהטיפולים המתאימים ביותר למצבו האישי. לא עוד טיפולים גנריים, אלא התאמה אינדיבידואלית למצב המטופל והשימוש במגוון דיסציפלינות הם הבסיס להצלחה של מערך הטיפולים שמציעים צוות הטיפול במרכז של ד"ר אדהאן.

לצד הטיפולים הקונבנציונאליים המותאמים מראש, ממנף ד"ר אדהאן את השימוש בצמח הקנאביס הרפואי (מריחואנה רפואית) במקרים מאוד ספציפיים בהם המטופל עומד בקריטריונים שהציב משרד הבריאות (נוהל 106).

אלפי חולים ברחבי העולם מדווחים על הקלה יוצאת דופן מהכאבים העצביים של שלבקת חוגרת דרך השילוב הייחודי של אסטרטגיות טיפול רב-מערכתיות, טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לצד צמח רפואי עתיק יומין זה, וכיום גם מטופלים ישראלים העומדים בקריטריונים של משרד הבריאות יכולים לזכות בהקלה משמעותית בכאב דרך הקנאביס הרפואי.

הצוות הרפואי של המרכז לטיפול מתקדם בכאב פרסם מחקר בקנה מידה בינלאומי (לגרסא באנגלית לחצו כאן) שמערער על המוסכמות ומציע גישה חדשה של הבנת הכאב העצבי, ופתח לגישות חדשות לטיפול בכאב על-רקע פגיעה עצבית.

נוירלגיה פוסט הרפטית

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

מריחואנה קנאביס רפואי לכאבים כרוניים

איך הטיפול עובד?

הגישה המולטידיסצפלינרית של ד"ר אדהאן לטיפול בכאב מציעה מספר רב של אפשרויות טיפול, בכדי להוביל להתאמה אישית של אופי הטיפול למטופל ולמצבו הייחודי.

במידה והמטופל עומד בקריטריונים של משרד הבריאות (לפי נוהל 106), ניתן לשלב טיפולים משלימים בעזרת קנאביס רפואי (למטופלי כל הקופות – מאוחדת, לאומית, כללית, מכבי).

ד"ר אדהאן חבר בקבוצת חוקרים המעורבים באחד מהמחקרים המקיפים ביותר בישראל בתחום המריחואנה הרפואית, מחקר שראה אור וזכה להתייחסויות רבות בקרב הקהילה הרפואית הבינלאומית.

בנוסף מציע המרכז לטיפול מתקדם בכאב גישה חדשנית לטיפול בכאב-עצבי: טכניקת הזרקה ייחודית בפיתוחו של ד"ר אדהאן, טכניקה אשר זכתה לסיקור בינלאומי, מאפשרת גישה ישירה לתאי העצב הפגועים ותקווה להקלה משמעותית בכאב, גישה שעומדת גם בבסיס הטיפול הייחודי של ד"ר אדהאן באחת מתופעות הכאב הקשות בעולם – תופעת כאבי הפנטום.

טיפול ייחודי זה מתבסס על טכניקת זריקות מדויקות לאזור העצב הפגוע והדואב, ויכול להביא לשיפור משמעותי והקלה בכאב העצבי הנובע מהשלבקת החוגרת.

שילוב ייחודי זה, לצד משחות מקומיות ועוד מגוון טכנולוגיות רפואיות, מציע הקלה משמעותית לסובלים מכאבים עצביים במצבי נורלגיה פוסט-הרפטית, אך הטיפול הרב-מערכתי המוצע במרכז לטיפול מתקדם בכאב לא עוצר כאן, שכן האסטרטגיה אותה מקדם המרכז נשענת על עצמאות המטופל ועל יכולתו לנהל את הכאב בעצמו, וליהנות מאיכות חיים גבוהה מתוך אחריות אישית והבנת האפשרויות שלו לזכות בהקלה לאורך זמן.

סובלים מנוירלגיה פוסט-הרפטית? כדאי להכיר את המצב הרפואי

נוירלגיה פוסט-הרפטית (Postherpetic neuralgia) היא הסתבכות נפוצה של שלבקת-חוגרת הנובעת מווירוס מוכר – אותו הווירוס הגורם לאבעבועות הרוח, ווירוס שלעולם לא עוזב את גוף האדם, גם לאחר שהחלים מהמחלה לה הווירוס גורם.

צעירים עם מערכת חיסון מדוכאת עלולים לסבול מהתופעה, אך עם הגיל חלה באופן טבעי ירידה בעצמה של מערכת-החיסון שלנו, והסיכון לסבול מנוירלגיה פוסט-הרפטית גובר, תופעה נפוצה אצל אנשים מעל גיל 60. כחמישים אחוזים מהסובלים מנוירלגיה פוסט-הרפטית יחוו כאבים חמורים שיכולים להימשך גם לפרקי זמן ארוכים מאוד, כאב שהרפואה הקונבנציונאלית לא יכולה לו, אך ניתן להקל על הסבל בעזרת טיפול רב-מערכתי בקליניקה לטיפול מתקדם בכאב

צפו בעדות מטופלת במרכז לטיפול מתקדם בכאב

.הסימפטומים של הנוירלגיה הפוסט-הרפטית כוללים:

 

כאב באזור המושפע – לרוב בצד אחד של הגוף, ולרוב באזור המותן והאגן, אך ישנם מקרים בהם הנוירלגיה תוקפת גם את הפנים.

כאב עצבי עיקש שלא מרפה ולא מגיב לתרופות קונבנציונליות, כולל למשככי הכאבים האופיאטיים החזקים ביותר סימפטום, היכר שעוזר בזיהוי המחלה – התקף ארוך של כאב כרוני הנמשך שלושה חודשים ומעלה גם לאחר החלמת הנגע העורי שמגיע עם ההרפס-זוסטר (השלבקת החוגרת). הכאב יכול להיות שונה ומגוון מאדם לאדם, ומתואר לרוב כחד, דוקר, שורף, או עמוק.

גרד וחוסר תחושה – נדיר, אך קורה כי האזור מפתח חוסר תחושה או תחושה כהה יותר מהרגיל, ו\או תחושת גרד ועקצוצים.

רגישות יתרה למגע – תופעה נפוצה בה האזור הכואב יפתח רגישות רבה גם למגע קל ועדין, עד כדי רגישות למגע הבגדים שעל עורם.

הסיבות לתופעות אלו נעוצות בנזק עצבי שגורם לליקויים בתקשורת במערכת העצבים של הגוף, מערכת שלא משתקמת בקלות אם בכלל.

אם תופעות אלו פוגמות באיכות חייכם, דעו כי ניתן לתמוך במאמץ שלכם ולשפר את המצב בצורה משמעותית.

מרפאת כאב - המרכז לטיפול מתקדם בכאב המרפאה המובילה בישראל לטיפול בכאב
פרס AAPMNR האקדמיה האמריקנית לרפואה פיזיקלית ושיקום - נוירופתיה סוכרתית
פרס האיגוד הישראלי לרפואה פיזיקלית ושיקום - נוירופתיה סוכרתית טיפול
פרס-אגודת-הריפוי-הפיסיקלי-של-עמ-ש-ספורט-ושיקום-תעסוקתי-נוירופתיה
הארגון לחולי ארטריטיס - פרס של דר אדהאן מומחה בשיקום מכאב
Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן