חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

סובלים מנוירופתיה פריפרית כתוצאה מסכרת?

סובלים מנוירופתיה פריפרית כתוצאה מסכרת ? 

חוסר תחושה. כאבים עצביים. נמלול. שריפה בקצות האצבעות…

דווקא יש מה לעשות בשבילכם!

סובלים מכאב ומתחושת זרמים או שריפה בכפות הרגליים? האם התחושות מפריעות גם לשינה שלכם  (נוירופתיה פריפרית)? גם אם התרופות לא עוזרות כל-כך, וגם אם הרופא שלכם אמר לכם ש”אין מה לעשות – צריך להתמודד” – כדאי לחשוב שנית! 

בדיקת סוכר - טיפול בנוירופתיה פריפרית בסוכרת

אם הכאב, הנמלול, השריפה וחוסר-התחושה שלכם פוגמת באיכות החיים שלכם – אז לד”ר אדהאן, מומחה בינלאומי ברפואת שיקום מכאב, בהחלט יש מה לחדש לכם.

נוירופתיה פריפרית, תופעה נפוצה אצל חולי סכרת, נגרמת עקב נזק עצבי, ומעוררת לא רק תחושות של נמלול, כאבים, חוסר תחושה וכאב, אלא משפיעה גם על מצב הרוח, איכות השינה, וגורמת לרבים פגיעה באיכות החיים.

הטיפול בתרופות משככות כאבים ליריקה, סימבלטה\דולוקסטין או טרמדקס יכול לעזור – אבל לא בהכרח יעזור בכל פעם, ולא בצורה משמעותית: מחקרים מראים על שיפור שנע על ציר של 30%-50%, וגם אז בממוצע רק לאחד מכל ארבעה מטופלים.

רוב המטופלים שפונים למשככי כאבים אלו לא יחוו שיפור, אך כן יחשפו לסיכון של תופעות הלוואי הרבות והבעייתיות.

המצב הטראגי הוא שבהעדר פתרונות אמיתיים, מטופלים רבים נגררים לשימוש במשככי כאבים אופיאטיים מסכני חיים לטיפול בנוירופתיה פריפרית.

בארץ לא מודעים לכך, אבל בשנות השמונים החל מהלך אגרסיבי של חברות התרופות שהוביל למצב שזכה לשם המפוקפק והמדויק: “מגיפת משככי הכאבים האופיאטיים”, מגיפת התמכרות שגובה יותר חיים מאשר כל תעשיית הסמיםהלא חוקיים כולה.

המספרים לא משאירים מקום לספק:

בכל 19 דקות אזרח אמריקני מת כתוצאה מסיבוך הקשור למינון יתר של משככי הכאבים הללו, ובישראל ההערכות הן כי בין 3-12 ישראלים בשבוע מוצאים את מותם במגיפה שקטה זו.

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן הצהיר כי יש לשים דגש רב יותר על השימוש בטיפול שאינו כולל משככי כאבים אופייאטיים במקרים של נוירופתיה פריפרית. אנו מאמינים כי במקרים אלו, כטיפול לא פולשני, קנאביס רפואי בטוח יותר לשימוש, והוא הבחירה הרציונאלית למיתון הכאב ומניעת הידרדרות מצב המטופל שיוסיף לרשימת הבעיות גם התמכרות למשככי כאבים ותופעות הלוואי שמגיעות איתם.

צמח הקנאביס הרפואי לטיפול בכאב כרוני

טיפול רב-מערכתי לנוירופתיה פריפרית

– חזית הטכנולוגיה לצד הצמח המדובר בעולם

הצוות הרפואי של המרכז לטיפול מתקדם בכאב פרסם מחקר בקנה מידה בינלאומי שמערער על המוסכמות ומציעה גישה חדשה של הבנת הכאב העצבי – נוירופאתי, ומציע פתח לגישות חדשות לטיפול בכאב על-רקע פגיעה עצבית.

איך הטיפול עובד?

גישה חדשנית לטיפול בכאב-עצבי: טכניקת הזרקה ייחודית בפיתוחו של ד”ר אדהאן אשר זכתה לסיקור בינלאומי מאפשרת גישה ישירה לתאי העצב הפגועים ותקווה להקלה משמעותית בכאב, גישה שעומדת גם בבסיס הטיפול הייחודי של ד”ר אדהאן באחת מתופעות הכאב הקשות בעולם – תופעת כאבי הפנטום.

כאשר טכניקה מתקדמת זו אינה מספיקה, ניתן לשלב את הטיפול המשלים בעזרת קנאביס רפואי  במידה והמטופל עומד בקריטריונים של משרד הבריאות (נוהל 106).

שילוב ייחודי זה מציע הקלה משמעותית לסובלים מכאבים עצביים במצבי נוירופתיהפריפרית כתוצאה מסכרת, אך הטיפול הרב-מערכתי המוצע במרכז לטיפול מתקדם בכאב לא עוצר כאן, שכן האסטרטגיה אותה מקדם המרכז נשענת על עצמאות המטופל ועל יכולתו לנהל את הכאב בעצמו, וליהנות מאיכות חיים גבוהה מתוך אחריות אישית והבנת האפשרויות שלו לזכות בהקלה לאורך זמן.

מה תוכלו לעשות בכדי לעזור לעצמכם במקרים של נוירופתיה פריפרית?

מעבר לצעד המשמעותי של יצירת קשר עם הצוות הטיפולי שלנו בקישור זה לקביעת פגישה לטיפול בכאב העצבי שלכם, כדאי שתכירו את הרשימה הזו:

אזנו את רמות הסוכר בדם

ניהול לא נכון של מחלת הסכרת מוביל לרמות גבוהות של סוכר בדם, ועם הזמן מצב זה מוביל לנזק בעצבים הפריפריאליים. עצבים אלו מקשרים בין המוח ועמוד-השדרה לשאר הגוף. נזק בעצבים אלו עלול לבסס את היסודות להתפתחות של נוירופתיה פריפרית כואבת.

במידה ותביאו (ותשמרו) את רמות הסוכר בדם בטווח-הבריא (7% ומטה של המוגלובין A1C בדם), תוכלו להפחית את הסיכון לנזק עצבי ב-60%, וזאת לפי מחקר של המכון הלאומי לסכרת ומחלות עיכול וכליות בארה”ב.

“רמות סוכר מאוזנות בדם יכולות להאט את התפתחות הנוירופתיה הפריפרית”, אומר ד”ר אהרון אי.וויניק, PhD, מנהל היחידה הנוירו-אנדוקרינית וראש המחקר בבית-הספר לרפואה של איסט-ווירג’יניה (Eastern Virginia Medical School).

כיצד נוכל לשמור על רמות הסוכר בדם תקינות?

 

דבר ראשון – יש להיות בקשר עם הרופא: “צניחה משמעותית יכולה להחמיר את הכאב,” אומר וויניק. הרופא שלך יכול להציע שינויים שיאפשרו ירידה עדינה ומאוזנת ברמות הסוכר בדם עד לרמות הנכונות. לדוגמא:

  • דיאטה עשירה בפירות, ירקות, מוצרי חלב דלי-שומן, ודגנים מלאים; אכילה מתונה של דגים, עוף, אגוזים ושעועית; וכמות נמוכה במיוחד של בשר אדום.
  • שמרו על משקל בריא.
  • נהלו היטב את רמות הלחץ והמתח שלכם.
  • שמרו על כושר: לפחות 30 דקות אימון, 5 ימים בשבוע.
סוכר וערכת בדיקת רמת סוכר - איזון סוכר בדם וטיפול בנוירופתיה פריפרית
  • אם קיבלתם מרשם רופא לאיזון הסוכר בדם, נטלו את התרופות לפי המלצת הרופא

השתמשו במשכך כאבים ללא מרשם

משככי כאבים כמו פרצטמול, אספירין, איבופרופן, ונפרוקסן יכולים לעיתים להקל על כאבים קלים עד בינוניים כתוצאה מנזק עצבי על-רקע סכרת, אך התייעצו קודם לכן עם הרופא המטפל. חלק מתרופות אלו מעלות את הסיכון להתקפי לב, שבץ או נזק בכליות.

קחו וויטמין D

העור שלנו מייצר את הוויטמין החיוני כתגובה למפגש עם אור השמש. וויטמין זה יכול להגן מפני כאב עצבי. חוקרים באוניברסיטת שפילד (Sheffield) שבבריטניה חקרו וגילו כי מטופלים הסובלים מנוירופתיהפריפרית וממחסור בוויטמין D יחוו יותר כאב ממטופלים עם רמות הוויטמין D הגבוהות.

רמות וויטמין ה-D המומלצות – 600-800IU, הן גבוהות למדי, וקשה מאוד להגיע אליהן ממזון בלבד. רוב הסיכויים הם כי תצטרכו לקחת תוסף וויטמין D. למעשה, ישנו מחקר שגילה כי אנשים עם נוירופתיהפריפרית שנוטלים תוסף וויטמין D פעם בשבוע מראים ירידה בסימפטומים לאחר חודשיים.

הפסיקו לעשן!

עישון גורם לכלי הדם להתכווץ, והסירקולציה נפגעת”, מה שאומר שהעצבים הפריפריאליים עלולים לקבל פחות הזנה מהדם, מה שמוביל לכאב נוסף.

קומפלקס וויטמין B

וויטמינים אלו הם שחקן מרכזי בבריאות מערכת העצבים שלנו, ומחסור בוויטמין B12 עלול להוביל לנזק עצבי. וויטמין B6 עוזר למוח לייצר כימיקלים מסוימים שתפקידם הוא משלוח מידע דרך הגוף, מסביר סקהיים. < רמות נמוכות של כימיקלים אלו עלולות להחמיר את הכאב.

מרבית האנשים מקבלים מספיק מקבוצת וויטמין B דרך המזון, אך מוטב לשאול את הרופא המטפל שלכם האם כדאי שתיטלו קומפלקס וויטמין B. ישנם מחקרים המראים כי תוספי-תזונה יכולים להפחית כאב וסימפטומים אחרים.

עשו אמבטיות חמות

לא רק שהמים החמים מרגיעים אותנו, הם יכולים גם לתת תמיכה משמעותית לזרימת הדם בגוף. “אפשר לקבל הקלה מיידית”, אבל בגלל שנוירופתיהפריפרית עלולה להוביל לחוסר תחושה, וודאו היטב כי המים לא חמים מדי לפני שאתם נכנסים לאמבט.

קחו תוסף חומצה אלפא-ליפואית Alpha-Lipoic Acid

באופן טבעי, הגוף שלנו מייצר כמות קטנה של אנטי-אוקסידאנט זה. במינונים גבוהים, הוא יכול לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולהקל על כאבים עצביים. נבדק ונמצא במחקר כי אנשים שנטלו מינון יומי של 600 מיליגרם של חומצה אלפא-ליפואית זכו לשיפור של 19% בסימפטומים של הנוירופתיההפריפרית לאחר פרק זמן של 5 שבועות. “לאורך זמן, חומצה אלפא-ליפואית יכולה להגן מפני נזק עצבי נוסף”, אומר וויניק.

בצעו פעילות גופנית

פעילות גופנית יכולה להילחם בכאב במספר ערוצים. הפעילות עוזרת לגוף לשמור על רמות הסוכר בדם תקינות, מה שיכול להאט את הנזק העצבי. התעמלות יכולה גם להגביר את זרימת הדם לזרועות ולרגליים, ובנוסף היא משפרת את מצב הרוח ונותנת ערוץ חיוני להקלה על מתחים, כך שתוכלו להתמודד בצורה יותר נעימה עם אי-הנוחות והכאב שבנוירופתיה הפריפרית.

מחקר שבוצע במרכז הרפואי של אוניברסיטת קנזס מצא כי אנשים הסובלים מנוירופתיהפריפרית ומתעמלים באופן יומיומי דיווחו כי הכאב ממנו הם סובלים לא הפריע להם בביצוע פעילות יומיומית שוטפת כולל בעבודה, במערכות היחסים ובשינה הסדירה.

אז קדימה – שימו את נעלי הספורט שלכם והתחילו לזוז! אם אתם חווים כאב בהליכה או בג’וגינג, נסו שחייה או אופניים נייחים.

השתמשו במשחת קפסאיצין (Capsaicin Cream)

פלפל חריף עלול להוביל אתכם לתחושה של שריפה בפה, אבל הרכיב הפעיל בהם – קפסאיצין – יכול להביא להקלה מסוימת בצריבה ובכאב שנובע מנזק עצבי. מחקר שפורסם בירחון Pain הראה כי מדבקות קפסאיצין בריכוז 8% מפחיתות את רמות הכאב בעד כ-30% בתוך שבועיים.

מדבקה במינון גבוה ניתנת רק במרשם רופא, אך מחקרים מראים כי קרם במינון נמוך (הנמכר ללא מרשם רופא) – עם 0.1% קפסאיצין – יכול גם כן לעזור ולהוריד את עצמת הכאב ב-11% יותר מאשר קרם פלאציבו.

השקיעו מעט אכפתיות, אהבה ותשומת לב לכפות הרגליים שלכם

נזק עצבי בכפות הרגליים עלול להוביל לאובדן התחושה באזור. “אתם עלולים לגרד או לפצוע את כף הרגל מבלי לדעת זאת ולגלות את הפגיעה בשלב הרבה יותר מאוחר”, אומר סקהיים. כתוצאה ממצב זה, אתם עלולים לפתח בעיה מורכבת ורצינית הרבה יותר, כמו כיב או זיהום.

בכדי להימנע מסיבוכים אלו, מוטב לאמץ את המנהג לבדוק ולנקות את כפות הרגליים בסוף כל יום. “וודאו כי אתם נועלים נעליים נוחות.” נעליים הדוקות במיוחד עלולות לצבוט את כף הרגל ולהוביל לפציעה.

תרגול טאי צ'י - להרפיה והורדת סוכר בדם לסוכרת ונוירופתיה פריפרית

למדו ותרגלו טכניקות הרפיה

“נוירופתיה פריפרית מקושרת ישירות למצבי לחץ ולדיכאון,” אומר וויניק. שני המצבים הללו עלולים להחמיר את הכאב. אם אתם חווים לחץ או דיכאון, שוחחו על-כך עם הרופא המטפל. הוא יוכל להציע טיפול הולם:

  • ביו-פידבק: בטכניקה זו, מכונה מנטרת את קצב הלב, הטמפרטורה ואת גלי המוח שלכם. טכנולוגיה זו עוזרת לכם ללמוד כיצד לשלוט בתגובה הגופנית שלכם לכאב ולסימפטומים אחרים.
  • טכניקות הרפיה – כמו וויזואליזציה, תרגילי נשימה, מדיטציה, עיסוי ויוגה.
  • שיקלו את השימוש בקנאביס רפואי – במידה ואתם חווים פגיעה ממשית באיכות החיים וכל הטיפולים הנ”ל לא הובילו לשיפור מספק.

 

  • שיקלו להצטרף לתוכנית רב-תחומית לשיקום מכאב – אם הכאב שאתם חווים פוגם בצורה ישירה וקשה באיכות חייכם, וכל ההצעות הנ”ל לא הביאו מזור למכאוב, הרי שתוכנית מסוג זו ממנפת את כל הכלים הזמינים בהתאמה למצבכם, ומאפשרת תקווה חדשה לסובלים מנוירופתיה פריפרית.
  • כחלק מצוות המרכז לטיפול מתקדם בכאב במודיעין תמצאו רופאים כמו ד”ר דיוויד שילר, בוגר אוניברסיטת הרווארד בהתמחות בשיקום מכאב. בין היתר מלמד ד”ר שילר רופאים אמריקאים טכניקות מודעות שונות כגישה אפקטיבית לניהול מצבי כאב.

 

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן