חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

טיפול בטרשת נפוצה

מהי טרשת נפוצה (MS)?

טרשת נפוצה תוקפת 1 מכל 1000 אנשים ברחבי העולם. בעוד שהגורמים לטרשת הנפוצה עדיין אינם ידועים, הרופאים מאמינים כי מדובר במחלה אוטואימונית, מצב בו הגוף בטעות תוקף את עצמו, ופוגע במערכת העצבים המרכזית (CNS). טרשת נפוצה הוא מצב דלקתי בו שכבת המיאלין המגוננת על העצבים במערכת-העצבים המרכזית נפגעת.

רבים מאלו הסובלים מטרשת נפוצה סובלים גם מכאבים כרוניים המחלישים אותם, לצד רעידות, עוויתות וכיווצים בלתי-רצוניים של השרירים בגוף (ספסטיות). סימפטומים אלו מלווים לא פחות מ-84% מהסובלים מהטרשת הנפוצה.

מוח האדם - טיפול בטרשת נפוצה MS

 

בעיות כרוניות הקשורות לטרשת הנפוצה, כגון כאב בינוני עד חמור, כיווץ שרירים בלי-רצוני ורעד, עלולים להוביל את החולה לחוויה של איכות חיים נמוכה. מומחים בינלאומיים בתחום מסכימים כי התרופות הזמינות לטרשת נפוצה בימינו אינן משפרות את איכות חייהם של חולי הטרשת הנפוצה בצורה מספקת.

עד לאחרונה מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר רק 7 תרופות לטיפול בטרשת הנפוצה. כל אחת מהתרופות אשר אושרו משנה בדרך זו או אחרת את מהלך המחלה, באחת מהדרכים הספציפיות הבאות:

  • צמצום התדירות בה נצפית החמרה של הטרשת הנפוצה
  • צמצום כמות הפעילות הנצפית בסריקת MRI
  • לעיתים התרופות יכולת להאט את התקדמות המחלה

כל אחת משבעת התרופות מגיעה עם תופעות לוואי וסיכונים, והן זמינות לשימוש אך ורק בזריקות.
לפני כ-4 שנים, משרד הבריאות אישר את התרופה סטיבקס (SATIVEX), תרסיס על בסיס מיצוי הקנאביס היחידה המאושר כתרופה המקבלת מימון חלקי על-ידי קופות החולים. הסטיבקס הינה התרופה היחידה שאושרה באופן ספציפי כיעילה לשיפור איכות החיים של המטופלים תוך שהיא משפיעה על רמות הכאב ועוויתות השרירים.

מריחואנה קנאביס רפואי לכאבים כרוניים

האם מריחואנה רפואית יכולה להפחית את הכאב בטרשת הנפוצה?

חולי טרשת נפוצה רבים מאוד דיווחו כי מריחואנה רפואית יצרה אצלם הקלה משמעותית בהתכווצויות השרירים ובעוויתות הבלתי רצוניות ובכאבים השונים, תוך שהיא משפרת את איכות השינה ורמת התפקוד היומיומי. סטיבקס, תרופה לטיפול בכאב וספסטות בחולי טרשת נפוצה, מאושרת לשימוש גם בישראל.

ד”ר אדאהן עובד עם סטיבקס משנת 2000 וטיפל בעזרתה במאות חולי טרשת נפוצה בקנדה ובישראל.

 

ד”ר אדאהן הוא אחד מהמומחים המובילים בישראל בטיפול בסימפטומים של בטרשת נפוצה בעזרת סטיבקס וקנאביס רפואי, במקרים של סימפטומים חמורים ומגבילים של טרשת נפוצה, מצבים המשפיעים על איכות החיים.

.קנאביס רפואי  דורש אישור של הוועדה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, תהליך הלוקח זמן. משרד הבריאות מעניק רישיון לקנאביס רפואי למטופלים שעברו את תהליך האישור, וזאת לפרק זמן מוגבל. חידוש הרישיון לקנאביס רפואי מצריך מהמטופל לבקר במרכז לטיפול בכאב אחת לרבעון, ולקבל מכתב מהרופא המטפל כי הוא אינו מתנגד להמשך מתן הטיפול בקנאביס (נוירולוג, רופא משפחה).

כל סטייה מהפרוטוקולים של משרד הבריאות עלולה להוביל לשלילת הרישיון לקנאביס רפואי ואי-היכולת לחדשו.

ד"ר אדהאן, מייסד השירות לשיקום כאב בביה"ח הגדול בארץ, מומחה בעל שם עולמי בניהול מצבי כאב מורכבים מזמין אתכם לבדוק בצורה מסודרת את זכאותכם לקנאביס רפואי תחת נוהל 106 של משרד הבריאות

איך אדע האם מריחואנה רפואית היא הבחירה הנכונה בשבילי?

המריחואנה הרפואית מהווה טיפול המתאים לחולי טרשת נפוצה הסובלים מסימפטומים בינוניים עד חמורים של כאב, רעד וכיווצי שרירים על-אף קבלת הטיפול הקונבנציונאלי המקסימאלי המקובל. השימוש בקנאביס רפואי הוא הטיפול הנאות כשהוא מהווה חלק מתהליך שיקומי הוליסטי, אינטגרטיבי ורב-מערכתי.

לרוב, הטיפול בקנאביס רפואי לא מגיע כטיפול יחידני באף מצב רפואי, ותמיד יהיה חלק ממערך טיפולי משלים. אחריותו של המטופל לקחת חלק פעיל בקידום הבריאות והשיקום שלו לפי יכולותיו ומגבלותיו הינה חלק קריטי במערך הטיפול, חלק חיוני ביצירת התנאים לתוצאות אופטימאליות בטיפול. בעוד שהקנאביס הרפואי מעודד ירידה בסימפטומים של הטרשת הנפוצה, הוא לא בהכרח מרפא. בעוד שהמטופלים שבים למצב תפקודי גבוה יותר, אנו ממליצים בחום לקבל ליווי מלא של צוות מומחים בשיקום, מהלך שהוכח כיעיל במיוחד לאופטימיזציה של השיפור באיכות החיים הבריאות לאורך זמן אצל אנשים עם מחלות כרוניות מגבילות.

תרופה חדשה מבוססת קנאביס

סטיבקס (Sativex), טיפול מבוסס קנאביס היחיד המאושר ורשום כתרופה, זמין דרך קופות החולים, (לא בסל התרופות והשירותים) לטיפול בכאב וספסטיות על-רקע טרשת נפוצה. תוך מיצוי של צמח הקנאביס, סטיבקס מציעה תקווה לחולי טרשת נפוצה הסובלים מכאבים, עוויתות שרירים ורעד שכעת יכולים לקבל את הטיפול דרך הבטוחים המשלמים של קופות החולים.

מריחואנה רפואית עלולה לא להתאים למטופלים מסוימים, כגון:

  • מטופלים שאינם לוקחים חלק פעיל ו\או משתפים פעולה לצורך שיפור מצבם דרך תוכנית השיקום ודרך הטיפול הרפואי
  • חולים מתחת לגיל 30
  • מטופלים הסובלים מכאב או מוגבלות קלים
  • מטופלים אשר לא ניסו עדיין את כל הטיפולים הקונבנציונאליים בסימפטומים שלהם
  • מטופלים עם רקע וחשש מבעיות נפשיות, כאשר הפסיכיאטר שלהם לא מאשר את השימוש בתרופה
  • מטופלים עם מצבים רפואיים ספציפיים

מהו שיקום רב-מערכתי מכאב?

המרכז לטיפול בכאב מכיר בעובדה כי כאב כרוני עלול להוביל למוגבלות ניכרת ופגיעה בתפקוד השרירים, בטונוס הטבעי והבריא, ביצירת תבניות תנועה מגבילות, ולאסטרטגיות התמודדות פסיכולוגיות ופיסיות לא-יעילות ואף שליליות. מצבים אלו לעיתים מובילים את המטופל למצב בו הוא חווה מוגבלות ההולכת וגדלה. התמודדות לא נכונה מול הכאב הכרוני, כמו הכאב המלווה את חולי הטרשת הנפוצה, עלול להוביל למוגבלות גבוהה יותר ולקויות שונות בתפקוד. מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים זקוקים לליווי וחיזוק לא רק של הגוף שלהם, אלא גם חיזוק ותמיכה במשאבים הנפשיים אשר סובלים גם כן משחיקה לאחר התמודדות של שנים מול הכאב הכרוני.

המרכז לטיפול בכאבים בבית החולים שיבא, הקליניקה הראשונה מסוגה בישראל, מרכז העומד בסטנדרטים הבינלאומיים בתחום. שיקום רב-מערכתי אומר כי הצוות המטפל מורכב ממומחים במקצועות הרפואה, פרה-רפואיים ואחיות, המתמחים כולם בשיקום וניהול מצבי כאב. צוות זה כולל פיסיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, הידרו-תרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מאבחנים ברדיולוגיה, מומחים לטיפול במצבי התמכרות, מומחים ברפואה משלימה, ומומחים בהתערבות במצבי-כאב, מומחים הפועלים יחד כצוות אינטגרטיבי ליצירת שיפור ותמיכה בתהליך השיקום של מטופלים דרך מערך טיפול מלא ומסודר.

המרכז לטיפול בכאבים בבית החולים שיבא מקבל מטופלים לתקופת טיפול רב-תחומית של כ-20 ימים בתוכנית לאשפוז-יום (Day Admission / Out-patient Program). בד”כ ימי השיקום פרושים על תקופה של כחודשיים עם 2-3 ביקורים שבועיים. המטופלים זוכים למימון מלוא עלויות הטיפול על-ידי קופות החולים דרך טופס 17 (הבטחת תשלום). בכל ביקור במרפאה המטופלים עוברים 3-5 שעות של טיפולים מגוונים המותאמים לצרכים האינדיבידואלים שלהם ולמצבם האישי.

כיום, רבים מצוות ביה"ח עבר בעקבות ד"ר אדהאן למרפאתו הפרטית במודיעין – המרכז לטיפול מתקדם בכאב.

בזירה הבינלאומית, קליניקות רב-מערכתיות לשיקום מכאב כרוני מראות תוצאות אפקטיביות הרבה יותר מאשר תוכניות השיקום שאינן אינטגרטיביות, ואשר לא משלבות טיפולים שונים. באופן כללי – כאשר כל חברי הצוות הטיפולי עובדים יחד, הם מייצרים תוצאות קליניות טובות הרבה יותר למען המטופל.

ד”ר חיים משה אדאהן, המנהל של המרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין, עם 20 שנות ניסיון בינלאומי בתחום השיקום-מכאב והקנאביס הרפואי. טיפל בהצלחה במאות חולי טרשת-נפוצה ותמך בהתמודדות שלהם עם סימפטומים מגבילים לצורך שיפור באיכות חייהם.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן