חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

טיפול בדורבן ברגל : הלא ייאמן קרה

טיפול בדורבן ברגל : הלא ייאמן קרה –

ובתוך 5 שבועות הייתי כמו חדש

קריירת הכדורסל המקצוענית של ערן אטיאס כמעט ונגדעה באיבה בגלל דורבן ברגל. טיפול מוצלח אצל ד”ר אדהאן השיב אותו לאיתנו.

הכאב שנובע מ”דורבן”, מצב בו מתפתחת בליטה פנימית על עצם העקב, עלול לגרום לסבל רב ולפגיעה חמורה ביכולות התפקוד. ערן אטיאס, שחקן כדורסל מקצועי ומאמן כדורסל בן 28 מגבעתיים, חווה את הכאב הזה על בשרו, עד שנוצר חשש אמיתי לפגיעה בקריירה המקצועית שלו.

"טיפול בדורבן ברגל - דר אדהאן עזר לי כששאר הטיפולים לא עבדו"

טביעת רגליים על חול: עדויות מטופלים: טיפול בדרבן בכפות הרגליים

“עם תחילת האימונים, לפני כשנה, התחלתי לחוש כאבים חזקים בכף רגל שמאל. אחרי בדיקה קצרה אצל רופא בקופת החולים נאמר לי שאני סובל מדורבן בכף הרגל, והוא הפנה אותי לטיפול אצל אורתופד ובמקביל גם פניתי לפיזיותרפיסט פרטי שעלה הרבה כסף.

לא רק שהטיפולים לא עזרו – עם הזמן אף חלה החמרה במצבי ובנוסף לדורבן נקרעו גם חלק מהרצועות באזור”.

הכאבים שחשים הסובלים מדורבן הם עזים ביותר. “דורבן זה כאבי תופת”, מסביר ערן ,”ממש כמו לדרוך על מסמר שנעוץ בכף הרגל ואין רגע שאתה לא מרגיש את זה: בהליכה, במדרגות, בעמידה ובכל מצב של דריכה על כף הרגל. זה שיבש לי לחלוטין את התפקוד האישי והמקצועי וכבר חשבתי שאכלתי אותה כי קראתי באינטרנט שללא טיפול הולם הבעיה יכולה להפוך לכרונית ולפגוע בתפקוד באופן משמעותי”.

לאחר שערן מיצה את הטיפולים במסגרת קופת החולים ללא הועיל, הציעו לו לעבור ניתוח בכף הרגל להסרת הדורבן: “מבחינתי ניתוח לא בא בחשבון מפני שההחלמה מאוד קשה, ממושכת ואורכת חודשים ארוכים- מה שיסתום את הגולל על הקריירה שלי. בשלב הזה כבר הייתי פסימי לגמרי ופניתי לד”ר אדהאן בהמלצת כמה שחקנים שהכרתי שהוא עזר להם”.

“בתחילת הטיפול בדורבן ברגל ד”ר אדהאן הזריק לי 2 זריקות במקום הדורבן, וכבר למחרת הרגשתי הקלה עצומה בכאב. בנוסף הוא צייד אותי במכשיר לייזר קטן ונייד שלקחתי איתי הביתה והפעלתי אותו פעמיים ביום על האזור הכואב. הלא יאמן קרה ותוך 5 שבועות הייתי כמו חדש וחזרתי לפעילות מלאה”.

“ד”ר אדהאן מאוד הרשים אותי מפני שהוא מאוד מקצועי והוא מיד ידע איפה לנגוע ואיפה כואב ואיך אני מרגיש. גם תוך כדי תקופת הטיפול בלייזר הביתי הוא הקפיד להתקשר אלי פעם בשבוע, דרש בשלומי ובשלום הרגל, ואפילו כשהטיפול בדורבן ברגל הסתיים הוא לא נטש, גילה אחריות ואכפתיות ונשאר בתמונה. אני יודע בוודאות שד”ר אדהאן הוא האחראי הבלעדי על ההחלמה שלי”.

מה זה בעצם דורבן ברגל?

דורבן ברגל או דורבן בעקב, הוא כאב בחלק התחתון של העקב הנובע מדלקת של הרצועה החיתולית הכפית, בחלק בו הרצועה מתחברת לעצם העקב. זוהי אחת מהסיבות השכיחות עבור כאבים ברגל, וההערכה היא שכעשרה אחוז מהאוכלוסיה יסבלו בשלב כזה או אחר מדורבן ברגל.

החדשות הטובות הן שכ – 80 אחוז יחלימו החלמה מלאה עם הטיפול הנכון.

הכאב מורגש בדרך כלל ככאב עז בזמן הדריכה על העקב הפגוע. הכאב חמור יותר בבוקר כשמתעוררים, או לאחר פעילות ממושכת. הכאב בדרך כלל מתחדש במעברים ממצב מנוחה למצב של תנועה או אפילו ממצב שכיבה לעמידה.

השם 'דורבן' ניתן למחלה על שם הבליטה קטנה, הדורבן, הנוצרת בעקבות המחלה. הבליטה הזו היא למעשה יתרת עצם בעקב, שיוצר אותה תהליך דלקתי כרוני ברצועה האורכית שמחברת את עצם העקב עם בסיסי האצבעות בכף הרגל (רצועה פלנטארית). כאשר דורכים על הרגל (הפעלת עומס), ונוצר חיכוך של העקב בעת תנועת ההליכה והעמידה, נגרמת תחושת כאב עזה הדומה לדקירות מחטים.

הגורמים לתופעה

יש כמה גורמים עיקריים העלולים לגרום לדורבן ברגל. העיקריים שבהם הם:

  • אנשים בעודף משקל או השמנת יתר הן בסיכון גבוה יותר לפתח דורבן ברגל, עקב לחץ עודף על הרצועות בכף הרגל.
  • שהייה ארוכה על הרגליים, עבודה מאוד פעילה הכרוכה בעמידה ממושכת, למשל עבודה במפעל או לשירות במסעדה.
  • נעילת נעליים לא מתאימות או לקויות.
  • גברים ונשים פעילים בגילאי 40-70 נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להתפתחות דלקת ברקמת החיתולית הכפית. זה גם קצת יותר שכיח אצל נשים מאשר אצל גברים. נשים בהריון עוברות לעתים קרובות התפרצויות של דלקת זאת, במיוחד בשלבי ההיריון המאוחרים.
  • בעיות מבניות בכף הרגל, כמו קשתות גבוהות מאוד או רגליים שטוחות מאוד, עלול לגרום להתפתחות דורבן בכף ברגל. גידי אכילס מתוחים, שהם הגידים המחברים את שרירי השוק לעקביך, עשויים לגרום גם לכאבים ברצועת החתולית הכפית.
  • פעילות מאומצת מידי והפעלת לחץ רב על כף הרגל, עקב ספורט או פעילות ממושכת.

טיפול בדורבן ברגל באמצעות בוטוקס

טיפול בבוטוקס צבר בשנים האחרונות תאוצה רבה ככלי טיפולי בכאבי ראש ושרירים כרוניים. מחקרים וניסויים רבים שנעשו הראו כי הבוטוקוס, אשר השימוש המוכר יותר שלו הוא כטיפול אסתטי להחלקת קמטים והפתחת הזעת יתר, יעיל גם בהקלה על תופעות רפואיות שונות. 

טיפול בבוטוקס מתאים לאנשים הסובלים מכאבים עצביים ואשר טיפולים אחרים וראשוניים יותר כמו כדורים התבררו כאינם יעילים עבורם.  טיפול בדורבן ברגל באמצעות בוטוקס הפך בשנים האחרונים להזדמנות חדשה עבור אלה המחפשים מזור לכאבם.

 

הנה 5 סיבות למה כדאי לטפל בדורבן ברגל באמצעות בוטוקס 

  • שיכוך כאבים: בוטוקס יכול לספק הקלה בכאבי כף הרגל הנגרמים על ידי מצבים כמו דלקת כף הרגל ודורבן בעקב.  הבוטוקס מעכב את השחרור של נוירוטרנסמיטורים אשר משפיעים על מערכות כאב מרכזיות, ופועל באופו מדויק על האיזור הכואב.
  • הרפיית שרירים: הבוטוקס פועל על ידי הרפיית השרירים בכף הרגל בה יש סבל, כאב ואי נוחות. הבוטוקס התגלה כמרכיב בעל יכולת לשחרר עוויתות ומתחים בשרירים מסוימים ופועל גם לתופעות של כאב כרוני כמו מיגרנות קשות. הבוטוקס פועל באופן ממוקד על האיזור הכואב ואינו משפיע על איזורים לא רלוונטים.
  • לא פולשני: בוטוקס הוא הליך לא פולשני שאינו מצריך ניתוח או השבתה לזמן משמעותי, מדובר על טיפול קצר ומקומי עם התאוששות מהירה. השלב הראשוני והחשוב ביותר הוא בדיקה ע"י רופא מומחה.
    הרופא מאבחן באופן מדויק אילו שרירים מתכווצים ומהי מידת השפעתם על התפקוד של המטופל.
    לאחר מכן, המומחה מזריק את הבוטוליניום באמצעות מחט עדינה שקשורה למכשיר EMG לתוך השריר הספציפי באופן מדויק ביותר, על מנת לא להשפיע על שרירים אחרים.
  • תוצאות מהירות: הזרקת בוטוקס יכולה לספק הקלה מהירה בכאב, לרוב תוך מספר ימים לאחר הטיפול. המטופל יכול לחזור במהירות יחסית לשגרת חייו ולראות תוצאות אשר משפיעות על תפקודו היום יומי ואורח חייו.
  • השפעות ארוכות טווח: השפעות הבוטוקס יכולות להימשך מספר חודשים, ומספקות הקלה ממושכת בכאבי כף הרגל. הבוטוקס יכול לעיתים לספק מענה לכאבים ומטופלים אשר ניסו מגוון של טיפולים כגון כדורים ותרופות למינהן, ולשפר משמעותית את אורח חייהם. 

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן