חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

מחקר: הטיפול במיגרנה תלוי בגיל המטופל

ניתוח חדשני לטיפול בבעיה רושם שיעורי הצלחה גבוהים יותר בקרב מטופלים שהמיגרנה שלהם התחילה אחרי גיל 24

מחקר חדש מגלה כי ניתוח חדשני לטיפול במיגרנה, Nerve-Cutting Surgery, מצליח בשיעורים גבוהים יותר בקרב מטופלים שלקו בכאבי הראש האינטנסיביים בגיל 25 ומעלה.

מיגרנה, כאב ראש עז במיוחד המתואר ככאב דופק ופועם, נחשבת למחלה שכיחה ביותר הפוקדת כ- 20% מהנשים וכ- 7%מהגברים בישראל. כל מי שחווה מיגרנה יודע שהכאב עלול להמשך גם 3 ימים ברציפות, ומחקר חדש מגלה כי גיל ומיקום הכאב מסייעים לרופאים לחזות את שיעור הצלחת הטיפול.

ממצאי המחקר, אשר הוצגו באחרונה בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים (ASPS), מראים כי פרוצדורות ניתוחיות הסתברו כמוצלחות יותר דווקא בקרב מטופלים שפיתחו את המחלה בגיל מאוחר.

החוקרים בחנו 400 מטופלים שעברו ניתוח לטיפול במיגרנות מהן סבלו. ניתוח למיגרנות נחשב לפרוצדורה חדשה יחסית, במהלכה מנתקים הרופאים קווצות עצבים באזורים בהם מתחילה ומסתיימת המיגרנה.

טיפול במיגרנה תלוי גיל - כאבי ראש תלויים בגיל

אזורים אלו, הכוללים את אזורי המוח מעל הגבות, הרקות, מאחורי האוזניים ואת אחורי הראש, הם האחראים על הגירוי שגורם למיגרנה לפרוץ.

החוקרים מצאו כי הניתוח היה יעיל יותר אצל מטופלים שלקו במיגרנה הראשונה שלהם בגיל 25 או מאוחר יותר, בהשוואה לאלו שלקו במיגרנות בגילאים צעירים יותר.

לדברי החוקרים ממצא זה מצביע על כך שטיפול במיגרנות באמצעות ניתוח יעיל יותר במטופלים מבוגרים יותר, ואילו לצעירים מומלץ לבחון דרכי טיפול אחרות.

מעבר לניתוח, קיימים טיפולים נוספים למיגרנות. הטיפול הפשוט והנגיש ביותר הינו משככי כאבים שאינם דורשים מרשם רופא, כמו אספירין או תרופות מבוססות פרצטמול.

בנוסף, קיים מגוון של תרופות מרשם יעודיות לטיפול במיגרנות המכילות טריפטנים – אותן רושם רופא המשפחה, רופא הכאב או הנוירולוג (רופא עצבים). כמו כן ישנו טיפול תרופתי מניעתי אשר מתאים למקרי מיגרנה קשים.

במקרים של התחלת מיגרנה, מומחים בתחום מציעים לנוח בחדר חשוך ושקט, להניח מטלית רטובה וקרה על המצח ולשתות מים. ישנם מטופלים שקפאין המתקבל משתיית כוס תה או קפה עשוי לסייע גם כן להפגת הכאב.

בנוסף, לסובלים ממיגרנות מומלץ להימנע מאכילת שוקולד, יין אדום, מוצרי בשר מעובדים, גבינות בשלות ומזונות המכילים מונוסודיום גלוטמט – כל אלו מזונות הידועים כמעוררי מיגרנה.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן