חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

כאבי ראש – כאב ראש מתחי, מיגרנה, כאב ראש מקבצי

טפלו בכאבי ראש – כאב ראש מתחי, מיגרנה, כאב ראש מקבצי

כאב ראש הינו אחד הכאבים השכיחים ביותר: מי מאיתנו לא חווה כאב ראש בחייו?

ישנן סיבות רבות הגורמות לכאבי ראש – חלקן אף מסוכנות, אך רוב רובם של כאבי הראש אינם מסוכנים ומשתייכים לשלושה סוגים:

סוג כאב הראש הנפוץ ביותר הינו כאב ראש מתחי” אשר מרגיש כמו לחץ משני צידי הראש, ומתפרץ ברוב המקרים בעקבות שרירי כתפיים, צוואר, קרקפת ולסת מתוחים.

גבר סובל מכאב ראש

כאבי ראש מתחיים קשורים פעמים רבות למצבי דיכאון, חרדה ומתח נפשי וכן לחוסר שעות שינה, שתיית אלכוהול, אכילה לא סדירה ולחצים בעבודה. (לחצו כאן לטיפול חדשני ואפקטיבי במיוחד במיגרנות כרוניות וכאב ראש מקבצי!)

סוג נוסף של כאב ראש נפוץ הוא המיגרנה. כאב המורגש בעת התקף מיגרנה הוא אינטנסיבי ופעימתי, ברוב המקרים תוקף רק צד אחד של הראש וגורם לרגישות מוגברת לאור ולרעש. חלק מהסובלים ממיגרנה חווים התקף פעם בשנה ואחרים מספר פעמים בחודש.

הסוג הנפוץ השלישי של כאב ראש נקרא “כאב ראש מקבצי”, כאשר כאב זה איננו פעימתי ומופיע בדרך כלל בצד אחד של הראש – באזור שמאחורי העין. כאב ראש מקבצי קשור לעתים למחלת הסינוסיטיס, וכן להרחבה של כלי הדם בראש שגורמת לזרימת דם מוגברת לאזור.

הגורמים לכאב

לכאבי ראש עלולים להיות מגוון רחב של סיבות – חשוב לזכור כי מקרים קשים ומסוכנים, כמו גידול במוח, הם נדירים ביותר.

75% ממקרי כאבי הראש נגרמים בעקבות מתח בשרירי הקרקפת והצוואר. מעט מאוד ממקרי כאב הראש נגרמים בעקבות מחלות ומצבים מסוכנים יותר.

כך, למשל, כאב ראש יכול להיגרם בעקבות דלקת קרום המוח. דוגמה נוספת היא במבוגרים, להם כאבי ראש מלווים ברגישות של עור הקרקפת יכולים להצביע על דלקת עורקים מקומית.

הטיפול בכאב

חרף המחקר הענף בתחום, עד היום המנגנונים הביולוגיים המדוייקים שגורמים לכאבי ראש מתחיים, מקבציים ולמיגרנות אינם מובנים עד תומם לחוקרים ולרופאים.

שילוב של תרופות לשיכוך כאב עם שינויים באורח החיים הכוללים: פעילות גופנית, למידת כלים להרגעה והרפיה, אכילה מאוזנת ומסודרת והקפדה על מסגרת שעות שינה מסייעים לרוב הסובלים מכאבי ראש להתגבר על הבעיה, או לפחות להפוך אותה לסבילה.

הטיפול בכאבי ראש כרוניים טומן בחובו אתגר מפני שמציאת אסטרטגיית טיפולית המתאימה ביותר עלולה להיות תהליך ארוך ומורכב. במקרה כזה האסטרטגיה הטיפולית תתמקד במניעה – בדיוק כמו בטיפול באפילפסיה.

טיפול חדשני במיגרנה וכאב ראש מקבצי הוא הטיפול בבוטוקס – הזרקה ממוקדת של ביו-טכנולוגיה רפואית שהוכחה כאפקטיבית במיוחד במקרים של מיגרנות כרוניות (מיגרנות שבועיים בחודש). הטיפול נעשה בהזרקה מזערית לנקודות ספציפיות ובמחקרים על הטיפול הראו המטופלים שיפור משמעותי – הן בתדירות והן בעוצמת הכאב.

הטיפול אושר על ידי ה FDA  האמריקני ונמצא בשימוש מזה למעלה מעשור אצל מטופלים בארה"ב.

יש לפנות בדחיפות לחדר מיון במקרים הבאים: כאשר כאב הראש חריף ורצוף ואינו חולף תוך 24 שעות, כשכאב הראש מלווה בבעיות ראיה, הקאות, צוואר תפוס, חום, בלבול, איבוד הכרה, כאבי עיניים או אוזניים, וכן במקרים בהם כאב הראש נגרם עקב חבלה.

גישות טיפול חדשניות

ופורצות דרך!

מוזמנים לפנות אלינו עבור ייעוץ, שאלה וקביעת תור במרכז לטיפול מתקדם בכאב

PROFESSIONAL PORTRAIT PHOTOS + FAMILY PICS 201661

ד"ר אדהאן

מייסד השירות לשיקום כאב הגדול בישראל,
מומחה בעל שם עולמי בטיפול במצבי כאב מורכבים,
מזמין אותך להפסיק לסבול, ולהתחיל לחיות!

אנחנו כאן להקשיב לך ולפתור את בעית הכאב שלך בשיטות המתקדמות המותאמות במיוחד להיסטוריה הרפואית שלך

אודות ד"ר חיים משה אדהאן

אודות השיקום מכאב

פילוסופית המרכז לטיפול מתקדם בכאב

אודות צווות המרכז

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.
“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן