חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Search
Generic filters

info@paindoctor.co.il

053-995-6152

כאבים במהלך או אחרי ששרדתם את מחלת הסרטן

תמיכה בסובלים ובמשתקמים - שיקום מכאבים ממחלת הסרטן במרכז לטיפול מתקדם בכאב

זוהי הזמנה מד"ר אדהאן, אשר ניהל במשך עשור את היחידה לשיקום כאב בבית החולים שיבא (תל השומר) 
מומחה בעל שם עולמי בניהול מצבי כאב להגיע ולקבל טיפול ברמה הגבוהה בעולם.

המרכז לטיפול מתקדם בכאב מציע טיפול שיקומי ייחודי למצבים אונקולוגיים – 
פוטנציאל משמעותי להקלה בכאב ועלייה באיכות החיים שלך.

כך נראה מערך השיקום היעיל והמקיף ביותר בישראל:

  • שילוב חדשני של טכנולוגיה רפואית זוכת פרסים
  • טכניקות שיקום מתקדמות – טיפול מולטי-דיסציפלינארי שיקומי
  • מינוף של משכך הכאבים הטבעי – הקנאביס הרפואי (תחת נוהל 106 של משרד הבריאות)

למען איכות החיים של אלו הסובלים מכאבים על רקע מחלת הסרטן

לחצו כאן להזמנת תור בטלפון ☏ 053-995-6152 08:00-20:00 

שימו לב: רוב עלויות הייעוץ והטיפול במרכז לטיפול מתקדם בכאב במימון קופות החולים (פרט לקופ"ח מכבי) דרך טופס 17. ובפניה דרכם תוכלו גם לדלג על תורים והמתנה ארוכה.

אם אתם או מישהו קרוב אליכם סובל מהכאב העיקש והמתסכל שנגרם ממחלת הסרטן והטיפול בה, אנו מזמינים אתכם לגלות ערוץ חדש ומשמעותי, תקווה חדשה לזכות בהקלה מהסבל המתמשך לעבר שיקום וחיים מלאי סיפוק דרך מערך הטיפול של המרכז לטיפול מתקדם במודיעין.

על הטיפול במחלת הסרטן

קנאביס רפואי לטיפול בכאב MEDICAL CANNABIS

ד"ר אדהאן חוקר את השימוש בקנאביס רפואי לטיפול בסובלים מכאבים כרוניים על רקע מחלת הסרטן בקנדה כבר משנת 2000, ומאז פתיחת המרכז הרפואי בישראל טיפל במאות ישראלים עם תוצאות משנות חיים.

במרבית המקרים, הטיפול המקובל בכאב מסרטן – דרך כדורים, זריקות, ניתוח או שימוש במכשירים רפואיים שונים לצד רפואה משלימה – לא יכול להעלים את הכאב ב-100%.

יותר מזה, חלק מהטיפולים הקונבנציונאליים עלולים להוות סכנת חיים אמיתית, ו\או להוביל להתדרדרות במצבך הבריאותי הכללי ובתפקוד היומיומי.

מנגד עומד הטיפול בכאב כרוני זה בעזרת קנאביס רפואי בשילוב עם מאמצי השיקום המותאמים אישית, שילוב שמוכיח את עצמו שוב ושוב כאפקטיבי במיוחד ליצירת שיפור בכאב לצד עלייה באיכות השינה, מצב-הרוח, רמת התיאבון, הסיבולת הפיסית והמנטאלית, ושיפור משמעותי באיכות החיים.

הפסיקו לסבול – והתחילו לחיות מחדש במרכז לטיפול מתקדם בכאב.

צרו קשר עוד היום בטלפון 053-995-6152  או שלחו מסרון 24 שעות ביממה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי.

שיקום מכאבים ממחלת הסרטן - גורמים ודרכי פעולה

כאבים מסרטן עלולים להתעורר ישירות מהמחלה או כתוצאה מהטיפולים השונים במחלה. התוצאה של התעוררותם של כאבים אלו היא שמעבר ללחץ והדאגה להישרדות המטופל, הקשיים של הטיפולים והלחץ הכללי המלווה חולי זה, הרי שהחולים בסרטן ואלו שניצחו את המחלה עלולים לפגוש לחץ נוסף ובעיות שונות הכוללות בין היתר כאבים חמורים אשר לעיתים לא מגיבים כלל לטיפולים קונבנציונאליים.

מדוע כאב מסרטן הוא שונה?

“הניתוח הצליח והחולה מת”. משפט סאטירי זה לעיתים משקף באופן כואב את המציאות של אלו אשר שורדים את מחלת הסרטן (או שהצליחו להאריך את חייהם בזכות טיפולים בסרטן) לאחר שצעדו או עודם צועדים בנתיב קשה ותובעני של כימותרפיה, הקרנות וניתוחים… אך נשארו עם כאבים בלתי-נסבלים כתוצאה מטיפולים אלו.

 

אשה שניצחה את מחלת הסרטן

הכאבים פוגעים באופן קשה ובדרכים שונות באיכות חייו של המטופל, פגיעה הכוללת סבל מתמשך וקושי רב בתפקוד היום-יומי בחיים. למרות הגישה לטיפולים המתקדמים ולתרופות המתקדמות ביותר, ולצד מאמצי השיקום הרבים והשונים, הכאבים העיקשים נשארים לעיתים למשך שנים ארוכות. הכאב יכול לייצר נזקים הכוללים פגיעה והחלשה של מנגנון ההגנה הטבעי של הגוף וביכולתו להילחם בסרטן ו\או למנוע את הישנות המחלה.

המטרה שלנו בעבודה עם חולי סרטן:

להשיב את איכות החיים הגבוהה לאלו הסובלים מכאבים מסרטן… להשיב את תחושת ערך החיים לאותם המטופלים רוויי הסבל.

שיקום מסרטן עוזר לאדם החולה במחלת הסרטן להגיע לתפקוד הגבוהה ביותר ברמה הפיסית, הסוציאלית, הפסיכולוגית והתפקודית במהלך ולאחרי הטיפול במחלה. מטרת השיקום היא לעזור למטופלים לזכות שוב בשליטה על אספקטים רבים בחייהם כאשר הם נשארים עצמאיים ופרודוקטיביים ככל הניתן. תהליך השיקום הוא בעל ערך רב לכל מי שסובל מנכות או קשיי תפקוד עקב מחלת הסרטן, ולאלו הסוחבים צלקות לאחר ההתאוששות מהטיפולים בסרטן.

המרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין בניהולו של ד”ר חיים משה אדאהן שם לפניו מטרה ברורה: להשיב את איכות החיים הגבוהה לאלו הסובלים מכאבים מסרטן… להשיב את תחושת ערך החיים לאותם המטופלים רוויי הסבל. ביקור אצל המומחים במרכז המתקדם לטיפול בכאבים במודיעין מאפשר לכם גישה לטווח רחב במיוחד של שירותי שיקום וטיפול אשר עלולים להיות קשים לגישה במקומות אחרים. במידה ותקבלו הפניה לחבילת שיקום במרכז רפואי (כמו הקמפוס השיקומי של תל השומר), תוכלו לבקש מימון של השירותים והטיפולים דרך טופס 17 מקופ”ח.

כיצד תהליך השיקום מסרטן יכול לעזור לי?

שיקום יכול לשפר את איכות חייהם של אלו הסובלים ממחלת הסרטן וגם של בני משפחותיהם, בין היתר דרך:

  • ניהול מצבי כאב, עייפות והפרעות שינה. ישנם חולי סרטן שמהווים מועמדים טובים לקבלת טיפול בקנאביס רפואי (מריחואנה רפואית) למצבי כאב כתוצאה מהניתוחים שהם עברו. הרכיבים הרפואיים של צמח הקנאביס יכולים לעזור גם בטיפול בהשלכות הכואבות של הנזק-העצבי והכאב הנובעים לעיתים קרובות מהטיפול הכימותרפי.
  • למטופלים הסובלים מסרטן פעיל, קנאביס רפואי יכול להפוך את הטיפול הכימותרפי להרבה יותר נסבל, תוך שהוא מפחית את הבחילות ומעורר חזרה את התיאבון הבריא.
  • שיפור בכוח הפיסי ותמיכה במצבי עייפות. תמיכה בהתמודדות במגבלות שמגיעות מהטיפולים השונים במחלת הסרטן.
  • מתן תמיכה לאדם החולה בסרטן בכדי שיוכל להתאים את עצמו מבחינה פיסית, חברתית ופסיכולוגית לנזקים מפגיעה הקיימת, הפוטנציאלית והתפיסתית שלו ברמה הפיסית, החברתית והפסיכולוגית כתוצאה ממחלת הסרטן והטיפול בה.

צוות השיקום מסרטן

מערך השיקום המקיף ממחלת הסרטן נשען על צוות רבגוני של מומחים ממקצועות הבריאות השונים אשר עובדים יחד למציאה והתאמה אישית של הפתרונות האופטימאליים לכל מטופל. הצוות בונה תוכנית שיקום המותאמת לצרכי המטופל לטווח הקצר ולטווח הארוך כאחד. כל עבודת הצוות נמצאת בתיאום מלא וצמוד של ד”ר חיים משה אדאהן, רופא מומחה ברפואה שיקומית אשר מבצע את התיאום המלא לכלל תהליכי הטיפול מול מומחה האונקולוגיה של המטופל.

רופא לשיקום. רופא שיקומי הינו רופא אשר השלים גם התמחות בפיסיותרפיה ורפואה שיקומית. רופא זה הינו מומחה למערכת העצבים, השרירים, העצמות והמוח, מומחה המטפל בפציעות ומחלות ללא ניתוח בכדי להפחית את הכאב ולהשיב את התפקוד של המטופל. גישה ייחודית זו לטיפול לוקחת בחשבון את כל הפרטים בחיי המטופל ורואה בו כאדם שלם, ולא מתמקדת אך ורק במצב או בסימפטום זה או אחר. העובדה שחולי סרטן נמצאים במצב מורכב הופכת את הגישה ההוליסטית והמלאה הזו לגישה האידיאלית בכדי להשיג תוצאות טובות יותר ושיפור באיכות החיים.

אחות שיקומית. אחות שיקומית מתמחה במתן תמיכה לאלו הסובלים ממחלות כרוניות, נכות, מגבלות שונות, או פציעות, וזאת בכדי להשיב למטופל את התפקוד הפיסי שלו לצד ביצוע ההתאמות הנכונות לסביבה המשתנה או לשינויים בסגנון החיים. אחות שיקומית עוזרת לחולים בסרטן להעלות את רמת העצמאות שלהם, ללמוד מיומנויות המאפשרות להם לדאוג לעצמם, להפחית את הפוטנציאל לסיבוכים אחרי טיפולים בסרטן, לספק למטופלים ולבני משפחותיהם ידע וייעוץ מקצועי, ולתמוך בניהול המקרה הספציפי.

פיסיותרפיסט. הפיסיותרפיסט עובד עם המטופלים בכדי לעזור להם להפחית את הכאב תוך שחזור יכולת התנועה שלהם, בנייה של סיבולת פיסית ורגשית להתמודדות עם המצב, ותפקוד פיסי תוך מניעה של מוגבלויות נוספות ודיכאון. שירות זה יכול להיות חשוב במיוחד לאלו שאיבדו טונוס שרירים עקב שהיה ארוכה במנוחה במיטה או לאלו הסובלים מנזק עצבי, מצבים העלולים להוביל לקשיים בשיווי-המשקל והיציבות, בתנועה ובסיבולת. בנוסף, הפיסיותרפיסט יכול לאמן את המטופל בשימוש בעזרים-תומכים, לדוגמא בקביים, וזאת במידה ומתעורר הצורך בעזרים אלו במהלך או לאחר הטיפול בסרטן.

מרפא בעיסוק. מרפאים בעיסוק הינם תרפיסטים העוזרים לאנשים להתמודד עם בעיות תפקודיות ספציפיות שעלולות להתעורר בעקבות מחלה, פציעה או נכות. מעבר לכך, הם יכולים לאמן את המטופל לדרכים למניעת סיבוכים שעלולים לנבוע מהטיפול במחלת הסרטן. דוגמא למצב זה היא יכולתו של המרפא בעיסוק להעניק תמיכה המאפשרת את מניעת ההתפתחות של בצקת לאחר ניתוח לסרטן השד. מרפאים בעיסוק מיומנים גם בביצוע הערכה של המרחב בו מתפקד המטופל – כגון ביתו, מקום עבודתו ובית הספר שלו, וזאת בכדי לתמוך ביכולות התנועה של המטופל במקומות אלו, תוך שיפור התפקוד היומיומי של המטופל וניהול העייפות הכרונית שעלולה לתקוף את המטופלים בסרטן ואת אלו שניצחו את המחלה. השיפור בתפקודים אלו יכול לתמוך ביכולתו של המטופל והמשתקם לעבוד בבית ומחוצה לו, ולתפקד בעבודה בצורה אופטימאלית. תפקוד זה חשוב במיוחד לאנשים שלא יכולים לשוב עוד למקום עבודתם הקודם עקב מגבלות פיסיות או רגשיות.

תזונאים. תזונאי הינו מומחה במזון ותזונה אשר עונה על שאלות בנוגע לתחום התזונה ועוזר לחולי סרטן לתכנן את התפריט שלהם בכדי להתמודד עם הצרכים הייחודיים להם. תזונאים (או דיאטנים) יכולים לספק ייעוץ תזונתי, לפתח תוכניות לארוחות, ולבצע בקרה על משקל הגוף, על הצריכה הקלורית וצריכת הערכים התזונתיים, ועל הצרכים התזונתיים של המטופל בסרטן.

פסיכולוג. מומחים אלו, המתמחים בבריאות הנפש, מתייחסים לאספקטים הרגשיים, הפסיכולוגיים וההתנהגותיים של אנשים עם הסובלים ממחלת הסרטן ובני-משפחותיהם של החולים. הם נוגעים במצבים כרוניים הקיימים כבר מזה שנים לצד ההשלכות של החולי האקוטי או הטיפולים עצמם. מומחים אלו בבריאות הנפש יכולים לעזור למטופלים לעבד את החוויה שלהם ולמצוא דרכים להתמודדות עם השינויים בחייהם.

עובדים סוציאליים. עובד סוציאלי יכול לייעץ לפציינטים ולבני משפחותיהם בנוגע לטיפול בבית, לעזור בפיתוח מיומנויות להתמודדות עם המצב, לתמוך בהתאמות בסגנון החיים, ולייצר מרחב לתמיכה קבוצתית. עובדים סוציאליים מיומנים גם במתן עזרה לאנשים החיים עם מחלת הסרטן להתמודד עם חששות בנושאים כלכליים ולספק קשרים למשאבים קהילתיים. קראו עוד על איך יכול העובד הסוציאלי לעזור לכם.

המרכיב הסודי בהצלחתו של הצוות השיקומי לסרטן הוא שיתוף-הפעולה ההדוק של הצוות. כל חברי הצוות משוחחים לגבי כל אחד מהמטופלים בכדי לייצר תוכנית תמיכה במטופל על-בסיס שיתוף פעולה מדויק, תוך התחשבות בצרכים הגופניים והנפשיים של כל מטופל ומטופל. על-ידי התאמת הטיפול האישי ויצירת הרמוניה בין המטפלים ומטרות המטופל, הצוות מגיע לתוצאות האופטימאליות. מצב זה מאפשר אופטימיזציה של רווחת המטופל ואיכות החיים שלו, תוך מקסום יכולותיו של מנגנון ההגנה המולד של הגוף בכדי שימשיך בלחימה בסרטן, תוך תמיכה בתקווה כי בטווח הארוך המחלה תנוצח.

קראו אודות ד"ר חיים משה אדהאן מומחה בשיקום מכאב

“עלינו להיות צנועים יותר. לא בכל המקרים אפשר לסלק את הכאב במאת האחוזים. אני מספק כלים להתמודדות עם המצב, ולמרות הכאב אפשר להעלות את רמת התפקוד היומיומי בכדי לשמור על איכות חיים נאותה”.

“אחרי שהמטופלים ניסו כבר הכל וכלום לא עזר להם הם מגיעים אלי. אני התחנה האחרונה”, אומר ד”ר אדהאן.

לחצו כאן להזמנת תור בטלפון 24/7 ☏ 053-995-6152​ או שלחו מסרון ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top
popup img

לחיילים שנפצעו במלחמת חרבות ברזל
הביקור הראשון חינם
השאירו פרטים
* חברי קופת החולים כללית מושלם משלמים 150 שח בלבד השתתפות

הסדרי חנייה וחניונים במרכז העיר

עיריית מודיעין מכבים רעות מזמינה אתכם תושבים ומבקרים לבלות

דילוג לתוכן